Kobieta na 艂贸偶ku pisz膮ca na laptopie

Co si贸dma polska przedsi臋biorczyni rozwa偶a zmian臋 bran偶y

Dwie na pi臋膰 Polek chcia艂oby prowadzi膰 w艂asn膮 firm臋, co sz贸sta z nich wybra艂aby bran偶臋 edukacji, a co dziesi膮ta IT 鈥 wynika z raportu 鈥濨izneswoman Roku: Polki i przedsi臋biorczo艣膰鈥 Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮. Z kolei polskie przedsi臋biorczynie w 60 proc. pozytywnie oceniaj膮 szanse na rozw贸j swojej firmy w najbli偶szym czasie. Liczba tych, kt贸re nie widz膮 偶adnych szans rozwoju w najbli偶szych miesi膮cach, w por贸wnaniu do ubieg艂ego roku wzros艂a o ponad 4 pp.

Co si贸dma przedsi臋biorczyni jest gotowa na zmian臋 bran偶y

Wi臋kszo艣膰 polskich przedsi臋biorczy艅 (71,7 proc.) nie bierze pod uwag臋 zmiany bran偶y, w kt贸rej dzia艂a ich firma 鈥 wskazuj膮 wyniki badania przeprowadzonego przy okazji 14. ju偶 edycji konkursu Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku 鈥 najstarszego i najwi臋kszego w Polsce konkursu, w kt贸rym nagrodzono ju偶 ponad 120 zwyci臋zc贸w. Przedsi臋biorczynie rozwa偶aj膮ce zmian臋 bran偶y stanowi膮 14,2 proc. ankietowanych, ponad po艂owa z nich wybra艂aby now膮, w kt贸rej nie ma jeszcze do艣wiadczenia. W planach tych, kt贸re zmian臋 bran偶y bior膮 pod uwag臋, najcz臋艣ciej pojawia si臋 sektor IT.聽

Coraz wi臋cej kobiet nie boi si臋 zmian i aktywnie poszukuje w艂asnej drogi do sukcesu. Jako spo艂ecze艅stwo nadal mamy jednak wiele do zrobienia w kwestii r贸wnouprawnienia. Stereotypy i przywi膮zanie do tradycyjnego podzia艂u r贸l wci膮偶 bywaj膮 barierami blokuj膮cymi marzenia i aspiracje wielu kobiet. Dlatego tak wa偶ne s膮 inicjatywy uwalniaj膮ce ich odwag臋 i sprawczo艣膰. Przyk艂adem jest nasz bankowy program, Kobiety zmieniaj膮ce BNP Paribas, kt贸rego celem jest pomaganie kobietom w odkryciu i budowaniu swojego potencja艂u. Ch臋tnie wspieramy r贸wnie偶 warto艣ciowe przedsi臋wzi臋cia zewn臋trzne 鈥 dlatego kolejny rok z rz臋du jeste艣my partnerem konkursu Bizneswoman Roku

鈥 m贸wi Izabela Tworzyd艂o, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas.

Zainteresowanie Polek za艂o偶eniem w艂asnego biznesu spada 鈥 jednak nieustannie mog膮 one liczy膰 na wsparcie bliskich

Ponad 40 proc. Polek chcia艂oby prowadzi膰 w艂asn膮 firm臋. Nastroje kobiet biznesu uleg艂y zmianie 鈥 ubieg艂oroczne badanie wskazywa艂o, 偶e w艂asny biznes chcia艂yby mie膰 dwie na trzy ankietowane. Jest to wi臋cej ni偶 w tegorocznym badaniu. Co wa偶ne, Polki niezmiennie czuj膮, 偶e bliscy wsparliby ich decyzj臋 o za艂o偶eniu firmy 鈥 jedynie 11 proc. temu jednoznacznie przeczy.聽

Przed nami 14. edycja konkursu, kt贸ry odkrywa i nag艂a艣nia wyj膮tkowe inicjatywy realizowane g艂贸wnie przez kobiety. Niezmiernie cieszy nas fakt, 偶e wi臋kszo艣膰 Polek mo偶e liczy膰 na wsparcie bliskich w prowadzeniu w艂asnej firmy, kt贸re ma ogromne znaczenie dla ka偶dej przedsi臋biorczyni.

- m贸wi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮, pomys艂odawczyni konkursu Bizneswoman Roku

Polki chc膮 rozwija膰 si臋 w sektorze edukacji

Najpopularniejsz膮 bran偶膮 w艣r贸d badanych dopiero rozwa偶aj膮cych za艂o偶enie w艂asnej dzia艂alno艣ci okazuje si臋 sektor edukacji 鈥 wskazuje go 16 proc. ankietowanych kobiet. Co ciekawe, popularn膮 w ostatnich latach bran偶臋 IT wymienia 9 proc. badanych. Wi臋kszo艣膰 deklaruje posiadanie do艣wiadczenia w bran偶y, w kt贸rej mia艂oby otwiera膰 firm臋.聽

Ponad 60 proc. polskich przedsi臋biorczy艅 pozytywnie ocenia szanse na rozw贸j swojej firmy

Rok 2022 dla polskich przedsi臋biorczy艅 okaza艂 si臋 niepozbawiony szans na nowe projekty 鈥 cz臋stsze okazje do pracy nad nimi deklaruje blisko co trzecia badana przedsi臋biorczyni. Jedna na cztery ankietowane przyznaje, 偶e liczba nowych projekt贸w nie uleg艂a w ostatnim roku zmianie, natomiast blisko co sz贸sta badana uwa偶a, 偶e mimo zdarzaj膮cych si臋 szans na nowe projekty wi臋cej ni偶 zwykle nie dosz艂o do skutku.聽

Wyniki badania wskazuj膮, 偶e polskie przedsi臋biorczynie bardziej sceptycznie ni偶 przed rokiem oceniaj膮 szanse na rozw贸j swojej firmy w ci膮gu najbli偶szych 3 miesi臋cy. W tegorocznym badaniu 7,5 proc. ankietowanych uwa偶a, 偶e nie ma szans na rozw贸j, podczas gdy rok temu odsetek najni偶ej oceniaj膮cych swoje perspektywy wynosi艂 jedynie 2,9 proc. Jednocze艣nie zaledwie 7,1 proc. badanych przedsi臋biorczy艅 jest zdania, 偶e ma przed sob膮 wiele perspektyw rozwoju, a rok temu ten odsetek wynosi艂 15,9 proc. Mimo wszystko jednak 60,4 proc. ankietowanych ocenia szanse na rozw贸j swojej firmy w skali od 1 do 10 na 6 lub wi臋cej punkt贸w.

O konkursie Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku聽

Konkurs Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku od ponad dekady nagradza polskie przedsi臋biorczynie oraz liderki i lider贸w dzia艂aj膮cych na rzecz r贸wno艣ci, r贸偶norodno艣ci oraz w艂膮czania. Do konkursu mo偶na przyst膮pi膰 wype艂niaj膮c formularz online na stronie bizneswomanroku.pl w jednej z wybranych kategorii otwartych: Biznes Roku: przych贸d powy偶ej 10 mln z艂otych, Biznes Roku: przych贸d poni偶ej 10 mln z艂otych, Mikrobiznes, Start-up Roku, Liderka w Nowych Technologiach, Przeciwdzia艂anie Wykluczeniu Cyfrowemu, Organizacja Przyjazna Rodzicom, Pracodawca R贸wnych Szans. Zg艂oszenia mo偶na nadsy艂a膰 do 11 stycznia 2023.聽

Na stronie internetowej istnieje tak偶e mo偶liwo艣膰 nominowania osoby lub organizacji, kt贸rej sukcesy zauwa偶yli艣my i chcemy, 偶eby docenili je te偶 inni.

Je偶eli masz pytania dotycz膮ce konkursu pisz do nas na konkurs@bizneswomanroku.pl.

Grafika promocyjna konkursu Bizneswoman Roku

Organizator konkursu: Fundacja Sukcesu Pisanego Szmink膮
Partner strategiczny: Mastercard
Partner merytoryczny: Accenture
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, DPD Polska, Fundacja Polska Bezgot贸wkowa, Google Cloud, home.pl, HUAWEI, IGT Poland, NatWest Group w Polsce, Orange
Partnerzy konkursu: Vital Voices, Humanites, Perspektywy Women in Tech
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Sto艂ecznego Warszawy
Patroni medialni: PAP, Polska Press Grupa, ITWiz, MamStartup, Magazyn Rekruter, ONA Strona Kobiet, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Tw贸j STYL.pl, ISBtech, G艂os Mordoru.

* Badanie zosta艂o przeprowadzone metod膮 CAWI na prze艂omie pa藕dziernika i listopada 2022 r. W badaniu wzi臋艂o udzia艂 1145 przedsi臋biorczy艅 i doros艂ych kobiet.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close