Kobieta z laptopem przy biurku

Po艂ow臋 Polek, kt贸re chcia艂yby rozpocz膮膰 w艂asny biznes, powstrzymuje brak pewno艣ci siebie, a 42,9 proc. – finanse

Z najnowszego raportu 鈥濨izneswoman Roku: Przedsi臋biorczo艣膰 Polek 鈥 stres i obawy鈥 wynika, 偶e po艂ow臋 kobiet, kt贸re chcia艂yby za艂o偶y膰 w艂asne firmy, powstrzymuje obecna sytuacja gospodarcza, a 65 proc. przedsi臋biorczy艅 stresuje si臋 prowadzeniem firmy bardziej ni偶 w poprzednich latach. Jednocze艣nie 戮 badanych przebywaj膮cych obecnie na urlopie macierzy艅skim lub wychowawczym, obawia si臋 powrotu do pracy.

A偶 42,9 proc. Polek odk艂ada decyzj臋 o za艂o偶eniu firmy z powod贸w finansowych

Dane z najnowszego badania 鈥Bizneswoman Roku: Przedsi臋biorczo艣膰 Polek 鈥 stres i obawy鈥 wskazuj膮, 偶e blisko po艂owa respondentek deklaruje, 偶e przed za艂o偶eniem w艂asnej firmy powstrzymuj膮 je trudno艣ci zwi膮zane z aktualn膮 sytuacj膮 gospodarcz膮 (49,7 proc.) oraz brak pewno艣ci siebie (49,1 proc.). Niewiele ni偶szy odsetek ankietowanych (42,9 proc.) wskazuje tak偶e, 偶e wstrzymuje si臋 z decyzj膮 o za艂o偶eniu dzia艂alno艣ci ze wzgl臋du na brak finans贸w. Blisko co trzecia badana deklaruje, 偶e powstrzymuje j膮 nadmiar zwi膮zanych z tym spraw organizacyjnych i biurokracji.

Kobiety maj膮 w sobie ogromny potencja艂, zas艂uguj膮 na wsparcie i narz臋dzia pomocne w rozwoju biznesu, dlatego ogromnie cieszy nas, 偶e do艂膮czyli艣my do grona partner贸w Konkursu Bizneswoman Roku, jako Partner kategorii Startup Roku. Buduj膮cy jest fakt, 偶e pod wzgl臋dem przedsi臋biorczo艣ci kobiet Polska zajmuje jedno z najwy偶szych miejsc w Uni Europejskiej. Polki s膮 wyj膮tkowo przedsi臋biorcze, dlatego trzeba im umo偶liwi膰 rozw贸j i spe艂nianie marze艅. W home.pl wierzymy, 偶e Internet jest miejscem dla ka偶dego, niezale偶nie od wieku, do艣wiadczenia i p艂ci. Wspieramy przedsi臋biorczo艣膰 Polek i Polak贸w, ju偶 od ponad 25 lat 鈥 m贸wi Magdalena Chudzikiewicz, cz艂onkini zarz膮du, Chief Commercial Officer (CCO) home.pl.

Trzy na cztery badane obawiaj膮 si臋 trudno艣ci z pogodzeniem pracy zawodowej i opieki nad dzieckiem

Trzy na cztery badane przebywaj膮ce obecnie na urlopie macierzy艅skim lub wychowawczym deklaruj膮, 偶e obawiaj膮 si臋 powrotu do pracy. Najcz臋艣ciej jako pow贸d wskazuj膮 mo偶liwe trudno艣ci z pogodzeniem pracy zawodowej i opieki nad dzieckiem (74,4 proc.) oraz problem z odnalezieniem si臋 z powrotem w obowi膮zkach zawodowych i pracy z zespo艂em (18,6 proc.). Jednocze艣nie 16,7 proc. ankietowanych uwa偶a, 偶e powr贸t do pracy po urlopie macierzy艅skim jest trudny i nieraz niemo偶liwy.

Z poprzedniej cz臋艣ci raportu 鈥Bizneswoman Roku: Przedsi臋biorczo艣膰 Polek a 偶ycie rodzinne鈥 wynika, 偶e ponad 60 proc. ankietowanych uwa偶a, 偶e tryb zdalny lub hybrydowy u艂atwia kobietom prac臋, bo pozwala 艂膮czy膰 j膮 m.in. z opiek膮 nad dzieckiem. Jednocze艣nie z najnowszego badania 鈥Bizneswoman Roku: Przedsi臋biorczo艣膰 Polek 鈥 stres i obawy鈥 wynika, 偶e wi臋kszo艣膰 kobiet przebywaj膮cych na urlopie macierzy艅skim lub wychowawczym boi si臋 powrotu do pracy. Umo偶liwienie kobietom pracy zdalnej po urlopie macierzy艅skim mog艂oby obni偶y膰 stres, jaki odczuwaj膮 w kontek艣cie powrotu do aktywno艣ci zawodowej po urodzeniu dziecka. Spore nadzieje na popraw臋 sytuacji matek na rynku pracy pok艂adam r贸wnie偶 w planowanych zmianach w Kodeksie pracy, wprowadzaj膮cych dwa miesi膮ce urlopu rodzicielskiego do wykorzystania tylko przez m臋偶czyznm贸wi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮 i pomys艂odawczyni konkursu Bizneswoman Roku.

Blisko dwie na trzy przedsi臋biorczynie stresuj膮 si臋 obecnie bardziej ni偶 w ubieg艂ych latach

A偶 65,1 proc. badanych przedsi臋biorczy艅 deklaruje, 偶e odczuwa obecnie wi臋kszy stres ni偶 w poprzednich latach. W艣r贸d powod贸w najcz臋艣ciej wskazuj膮 niestabiln膮 sytuacj臋 polityczno-gospodarcz膮 w kraju i na 艣wiecie, rosn膮ce koszta prowadzenia dzia艂alno艣ci, kryzys i zwi膮zan膮 z nim inflacj臋, zmniejszony popyt na us艂ugi oraz og贸ln膮 niepewno艣膰 co do przysz艂o艣ci. Jedynie 21,2 proc. ankietowanym prowadz膮cym w艂asn膮 firm臋 nie towarzyszy wi臋kszy stres.聽

O Konkursie Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku

Konkurs Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku niezmiennie od ponad dekady nagradza polskie przedsi臋biorczynie oraz liderki i lider贸w dzia艂aj膮cych na rzecz r贸wno艣ci, r贸偶norodno艣ci oraz w艂膮czania. Przed uczestnikami otwiera mo偶liwo艣ci rozwoju, pozyskania partner贸w biznesowych oraz inwestor贸w. Jako pierwszy konkurs tego typu nagradza tak偶e m臋偶czyzn wspieraj膮cych kobiety i polityk臋 r贸偶norodno艣ci oraz organizacje przyjazne rodzicom i dzia艂aj膮ce z wykluczeniami. Od powstania konkursu zosta艂o w nim rozdanych blisko 130 statuetek. Kandydatki i organizacje, kt贸re zakwalifikowa艂y si臋 do fina艂u tegorocznej edycji poznamy w kwietniu 2023.

Grafika promocyjna konkursu Bizneswoman Roku

Organizator konkursu:聽Fundacja Sukcesu Pisanego Szmink膮
Partner strategiczny:聽Mastercard
Partner merytoryczny:聽Accenture
Partnerzy kategorii:聽BNP Paribas, DPD Polska, Fundacja Polska Bezgot贸wkowa, Google Cloud, home.pl, HUAWEI, IGT Poland, NatWest Group w Polsce, Orange
Partnerzy konkursu:聽Vital Voices, Humanites, Perspektywy Women in Tech
Patronat Honorowy Konkursu:聽Prezydent Miasta Sto艂ecznego Warszawy
Patroni medialni:聽PAP, Polska Press Grupa, ITWiz, MamStartup, Magazyn Rekruter, ONA Strona Kobiet, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Tw贸j STYL.pl, ISBtech, G艂os Mordoru.

Badanie zosta艂o przeprowadzone metod膮 CAWI na prze艂omie pa藕dziernika i listopada 2022 r. W badaniu wzi臋艂o udzia艂 1145 przedsi臋biorczy艅 i doros艂ych kobiet.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close