Komunikacja z pracownikami nie musi by膰 wyzwaniem

Skuteczny przepis na Employer Branding? Najnowszy Raport Dobrych Praktyk Pracodawc贸w

Nie jest 艂atwo by膰 szefem w 2022. Pracodawcy znajduj膮 si臋 mi臋dzy m艂otem a kowad艂em. Wysoka inflacja przy niskim bezrobociu podnosi oczekiwania finansowe kandydat贸w przy jednoczesnej znacznej presji kosztowej na mened偶er贸w. Powszechne zm臋czenie pandemi膮 i stres zwi膮zany z niepewn膮 sytuacj膮 geopolityczn膮 przek艂adaj膮 si臋 na obni偶on膮 motywacj臋. Tymczasem zaanga偶owanie i kreatywno艣膰 pracownik贸w to klucz do sukcesu biznesowego. Co robi膰, 偶eby zbudowa膰 w firmie atmosfer臋, w kt贸rej chce si臋 pracowa膰? Odpowied藕 przynosi najnowszy Raport Dobrych Praktyk Pracodawc贸w.

Wi臋kszo艣膰 firm boryka si臋 dzi艣 z problemami kadrowymi, szczeg贸lnie w przypadku wysoko wykwalifikowanych specjalist贸w. Ponadto w Polsce pracownicy s膮 coraz mniej zaanga偶owani. Jak podaje Instytut Gallupa, na ca艂ym 艣wiecie obserwujemy obecnie bezprecedensowy spadek satysfakcji z 偶ycia. Negatywne uczucia, takie jak z艂o艣膰, stres, smutek i niepok贸j osi膮gn臋艂y rekordowy poziom. A to przek艂ada si臋 ujemnie na motywacj臋 i jako艣膰 pracy.

W obliczu przetaczaj膮cej si臋 przez globalny rynek pracy fali Wielkiej Rezygnacji zbudowanie pozytywnej kultury organizacyjnej oraz dobrego wizerunku jest dzisiaj konieczno艣ci膮 jak nigdy wcze艣niej. W teorii przepis na employer branding wydaje si臋 艂atwy – zna膰 swoich pracownik贸w i realizowa膰 ich potrzeby. W praktyce, niejeden pracodawca zadaje sobie pytanie, jak to robi膰, a jednocze艣nie realizowa膰 cele biznesowe.

Praktycznych wskaz贸wek dostarcza Raport Dobrych Praktyk Pracodawc贸w 2022 opracowany przez Instytut Humanites, kt贸ry przedstawia konkretne praktyki stosowane przez lider贸w polskiego rynku pracy.

Badanie opinii pracownik贸w pokazuje, 偶e kluczowymi warto艣ciami s膮 dla nich: poczucie sensu i szerokie mo偶liwo艣ci rozwoju, pozytywna relacja z prze艂o偶onymi i wp艂yw na decyzje w firmie, elastyczno艣膰 i mo偶liwo艣膰 艂膮czenia pracy z 偶yciem prywatnym, stabilno艣膰 zatrudnienia oraz dobra atmosfera w zespole.

Wiele firm zaczyna stosowa膰 czas wolny jako istotny benefit dla pracownik贸w. Przyk艂adem s膮 dodatkowe dni wolne dla rodzic贸w, a tak偶e dni wolne na dzia艂ania charytatywne lub adopcj臋 zwierz膮t. Ponadto firmy coraz cz臋艣ciej proponuj膮 pracownikom mo偶liwo艣ci zaanga偶owania spo艂ecznego w ramach projekt贸w pro bono, wolontariatu pracowniczego lub dedykowanego czasu wolnego.

Poza tymi pozytywnymi trendami raport wskazuje, 偶e nadal brakuje systemowego podej艣cia do wsparcia pracownik贸w opiekuj膮cych si臋 starszymi osobami oraz rozwi膮za艅 skierowanych do pracownik贸w w wieku oko艂oemerytalnym, co w obliczu starzej膮cego si臋 spo艂ecze艅stwa staje si臋 coraz bardziej pal膮cym wyzwaniem.

Raport powsta艂 w oparciu o dane zebrane w zesz艂orocznej edycji konkursu Firma Przyjazna Rodzinie/ Cz艂owiekowi. Przewodnicz膮ca jury, Zofia Dzik, komentuje jego wyniki:

Spo艂ecze艅stwo, rodzina i praca to system naczy艅 po艂膮czonych. Warto wspiera膰 pracownik贸w we wszystkich sferach 偶ycia, bo przecie偶 mamy jedno 偶ycie w r贸偶nych rolach, a 艣wiadomy, szcz臋艣liwy cz艂owiek to bardziej zaanga偶owany pracownik, lepszy rodzic, obywatel i cz艂onek spo艂eczno艣ci.

Obecnie trwa nab贸r do nowej edycji Konkursu. Poza szans膮 na budowanie zewn臋trznego wizerunku konkurs daje mo偶liwo艣膰 ewaluacji dotychczasowych dzia艂a艅 鈥 ka偶dy uczestnik otrzymuje indywidualny raport z wynikami badania pracownik贸w, kt贸ry pozycjonuje go na tle konkurencji. Ponadto jest to szansa na wymian臋 do艣wiadcze艅 pomi臋dzy uczestnikami na temat konkretnych spos贸b wdra偶ania polityki dobrostanu. Wi臋cej informacji na temat konkursu znajduje si臋 na stronie organizatora.

ZOBACZ CA艁Y RAPORT TUTAJ!

Grafika do raportu #Wellbeing

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close