Partner  kampanii:

Organizator:

#CozTąKasą

W dzisiejszym zabieganym świecie pieniądze odgrywają niezwykle istotną rolę, kształtując nasze życie i rzeczywistość na różne sposoby. Kampania społeczna #CoZTąKasą, realizowana przez Sukces Pisany Szminką przy wsparciu Banku BNP Paribas przybliża spojrzenie i emocje Polaków oraz Polek na temat pieniędzy. Dąży do zrozumienia, jak myślimy o pieniądzach i jak te myśli wpływają na nasze relacje z rodziną, bliskimi, przyjaciółmi i społeczeństwem.

Celem kampanii jest otwarta rozmowa na temat finansów, ich wpływu na nasze życie oraz sposobów, w jakie można zabezpieczyć swoją sytuację finansową oraz przyszłość. Jesteśmy przekonani, że edukacja finansowa to klucz do osiągnięcia sukcesu, niezależności i pełni życia.

Dlatego w ramach kampanii #CoZTąKasą, chcemy otwarcie rozmawiać o pieniądzach, zmieniając tabu na transparentną konwersację, a także dając praktyczne wskazówki i sprawdzone sposoby na finanse osobistymi.

Dzięki tej kampanii dowiesz się, jak:
– twoje myśli o pieniądzach wpływają na Ciebie i na dynamikę Twoich relacji;
– budować zdrowe relacje z pieniędzmi oraz rozmawiać o nich z bliskimi;
– zbliżyć się do osiągnięcia niezależności finansowej i zabezpieczyć swoją przyszłość.

Grafika do kampanii #CoZTąKasą
Grafika do kampanii #CoZTąKasą

Czy wiesz że:

44%

Polaków myśląc o pieniądzach, odczuwa niepokój o przyszłość.

Co dziesiąty Polak ma długi, o których nie wie partner/partnerka.

11%

Polaków zakończyło kiedyś związek partnerski przez konflikt o pieniądze.

Tylko

24%

Polaków reguluje wspólne wydatki w związku proporcjonalnie do swoich zarobków.

Ponad

Polaków jest zdania, że partner/partnerka, pozostający w domu powinien otrzymywać stałe wynagrodzenie od pracującego partnera/partnerki.

Grafika do kampanii #CoZTąKasą
Grafika do kampanii #CoZTąKasą

Przeczytaj:

Pieniądze szczęścia nie dają – głosi stare polskie porzekadło. Każdy z nas jednak wie, że mogą w życiu dużo zmienić i dużo ułatwić, jednocześnie dając nam poczucie bezpieczeństwa. Z drugiej strony zdarza się, że stają się kością niezgody w relacjach z partnerami, członkami rodziny czy przyjaciółmi.

Z czym kojarzą się Polakom pieniądze? Czy często bywają powodem konfliktów z bliskimi? Czy pieniądze potrafią doprowadzić do rozpadu związku? Pytaliśmy o to w badaniu, którego wyniki przedstawiamy Państwu w niniejszym raporcie.

Przy okazji zbadaliśmy, jak Polacy dzielą się wydatkami, czy rozmawiają z partnerem lub partnerką o zarobkach i długach oraz czy zmiany w zarobkach mają wpływ na podział obowiązków domowych w polskich rodzinach. Wyniki są niezwykle ciekawe!

Zapraszam do zapoznania się z raportem, który powstał przy wsparciu Banku BNP Paribas w ramach kampanii społecznej #CoZTąKasą.

Olga Kozierowska,
Sukces Pisany Szminką

Finanse w związkach to niejednokrotnie trudne zagadnienie. Dysproporcja zarobków może być sporą przeszkodą na drodze do wypracowania rozwiązań odpowiadających obu stronom. Okazuje się, że nie zawsze dzielimy się wszystkimi swoimi wydatkami i zaległościami finansowymi z partnerem czy partnerką, co może być powodem późniejszych nieporozumień. Bank BNP Paribas, jako bank zmieniającego się świata, działa, by doprowadzić do pozytywnych przemian w tym zakresie poprzez szereg aktywności w zakresie edukacji finansowej społeczeństwa. Dlatego w ramach kampanii #CoZTąKasą, razem z Sukcesem Pisanym Szminką, chcemy uczyć, w jaki sposób rozmawiać w związku o pieniądzach tak, aby ten temat nie budził skrajnych emocji. Wierzymy, że kampania ta pomoże wspólnie i odpowiedzialnie planować naszą finansową przyszłość

Izabela Tworzydło,
Dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Bank BNP Paribas

Sukces Pisany Szminką został stworzony przez Olgę Kozierowską w 2008 roku. Jesteśmy najstarszą i największą organizacją w Polsce, której misją jest promowanie przedsiębiorczych postaw oraz kompleksowe wspieranie kobiet w rozwoju osobistym, zawodowym i osiągnięciu niezależności finansowej. Działa na rzecz równości, różnorodności i włączania edukując oraz tworząc kampanie społeczne i nagłaśniając ważne tematy.

BNP Paribas Bank Polska S.A notowany od 2011 r. na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych jest częścią grupy bankowej BNP Paribas obecnej w 64 krajach. W Polsce jako bank uniwersalny o globalnym zasięgu kieruje usługi do Klientów detalicznych, Wealth Management, a także firm w segmentach mikro, MŚP i bankowości korporacyjnej. BNP Paribas jako Bank Zielonych Zmian wspiera Klientów w przechodzeniu na gospodarkę niskoemisyjną, ogranicza negatywny wpływ działalności operacyjnej na środowisko naturalne oraz inspiruje Klientów do podejmowania trafnych decyzji finansowych. Bank jest partnerem kampanii #CoZTąKasą,, który rozumie, jak ważne jest, aby wspierać inicjatywy społeczne i finansowe edukacje. Wspólnie dążymy do zwiększenia świadomości finansowej Polaków i Polek, aby pomóc im lepiej zarządzać swoimi zasobami i budować stabilną przyszłość.