Satysfakcja, spełnienie i zrównoważony rozwój, zamiast ciągłej pogoni za wynikami i cyferkami w tabelce – brzmi pięknie, ale czy jest możliwe do spełnienia w modelu biznesowym? Nadzieje na takie działanie daje tzw. turkusowy sposób zarządzania. Jego największym chyba ambasadorem w Polsce jest prof. Andrzej Blikle, który mówił Joannie Rubin, że to poczucie sensu tego, co się robi jest najważniejsze, nie zyski. Te także są istotne z punktu widzenia biznesu, ale nie powinny przesłaniać wartości.
Po turkus sięgają więc firmy chętnie – i te duże, i te mniejsze. Przykłady turkusu? Można tu wymieniać, na przykład NotJustShop.com, Znany Lekarz, Spółdzielnię Pracy „Muszynianka”, przedszkola Leance.
Czym dokładnie jest turkus? Jakie niesie za sobą szanse dla firmy i jakie wyzwania? Dlaczego w niektórych firmach się nie sprawdza? I od czego trzeba zacząć, żeby zmieniać kolor firmy na turkusowy? O to Dagny Kurdwanowska pytała Nikolaya Kirova, trenera biznesu, doradcę i wykładowcę Akademii Leona Koźmińskiego.
Posłuchaj całego podcastu: