Budowanie wizerunku eksperta

Chcesz być postrzegana jako ekspertka? Poznaj 4 sposoby na budowanie swojej marki osobistej!

Dominika Jajszczak

To, że warto zadbać o swoją markę osobistą wiemy nie od dziś. Zwłaszcza w czasach, kiedy budowanie wizerunku eksperta może znacznie ułatwić sprzedaż usług czy produktów. Co zrobić, aby nasz personal branding nie był już tylko pustą obietnicą, ale zamienił się w konkretne działania? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.

WEBINARY – Bądź ekspertem, który dzieli się wiedzą

Wykorzystaj to, że w pandemii webinary zyskały na popularności i zdobywają coraz więcej uczestników. Sama platforma Clickmeeting odnotowała tylko w Polsce wzrost liczby uczestników o 1156% w porównaniu do okresu sprzed pandemii. Jeżeli jesteś ekspertem w danej dziedzinie webinar może być dla Ciebie szansą, aby trafić ze swoim przekazem i marką osobistą do nowych użytkowników oraz zadbać o relację z klientami, których już pozyskałeś. Podczas takiego webinaru nie obawiaj się dzielić wiedzą – po to w końcu go robisz, ale jeżeli chcesz połączyć go ze swoimi działaniami sprzedażowymi to nie oddawaj wszystkiego za darmo. Pokaż, że jesteś ekspertem. Opowiadaj o konkretnych przykładach i rozwiązaniach, ale jeżeli ktoś będzie chciał konsultacji indywidualnej to jest to już działanie, które powinna zapewnić Tobie jakiś dochód. Budowanie wizerunku eksperta na prawdę się opłaca.

>> JAK WYBRAĆ PLATFORMĘ WEBINAROWĄ DOWIESZ SIĘ TUTAJ <<

NETWORKING – Bądź ekspertem, który się udziela

Niektórzy twierdzą, że w dobie wirusa powoli umiera. Nie mamy już tak licznych konferencji czy wydarzeń branżowych. Wszystko przeniosło się do Internetu zatem… Ty też przenieś tam swój networking. A najlepszą do tego platformą od wielu lat uznawany jest LinkedIn. Tam także możesz budować swój wizerunek eksperta aktywnie komentując, biorąc udział w dyskusjach, czy publikując posty. Dodatkowo zawsze masz możliwości networkingu one-to-one za pomocą czatu. LinkedIn może także pomóc Ci w sprzedaży Twoich usług czy produktów.

PODCAST – Bądź ekspertem, który ma coś do powiedzenia

Jak robić gdzieś podcasty to na pewno w Polsce. Dlaczego? Bo badania firmy Voxnest pokazują, że społeczność słuchaczy podcastów w Polsce rośnie o 300% w skali rok do roku! Czy już Was przekonałam? Nawet Uniwersytet SWPS uwierzył w tę formułę i stworzył Strefę Psyche z podcastami, które są jednymi z najczęściej słuchanych podcastów na Spotify. Warto słuchać dużo i często, aby nauczyć się tego formatu krok po kroku. Potem wybrać formę, która nam odpowiada oraz tematykę, którą chcielibyśmy eksploatować. Jak przy wszystkich naszych działaniach warto zadbać o SEO naszego podcastu – jeszcze przed nagraniem go (Uwaga! Google już teraz także rozpoznaje treści audio i zawarte w nich słowa klucze). Jeżeli chcecie publikować swój podcastów w różnych miejscach za pomocą dosłownie kilku kliknięć polecam bezpłatne narzędzie Spreaker.

>> POSŁUCHAJ PODCASTÓW I PROGRAMU SUKCESU PISANEGO SZMINKĄ <<

MEDIA – Bądź ekspertem, którego zapraszają

Wiadomo, nie każdy urodził się z magicznymi mocami, które potrafią zwabić dziennikarza. A właściwie… nikt się z takimi mocami nie urodził. Prawda jest taka, że PR to kawał ciężkiej roboty, a budowanie relacji z mediami zajmuje bardzo dużo czasu i energii, ale… warto! I nie należy tego odkładać na później. Im szybciej zaczniesz tym lepiej. Chcesz się częściej pojawiać w mediach? Zasiąść gościnnie na kanapie w telewizji śniadaniowej? Napisać artykuł do swojego ulubionego pisma branżowego albo wypowiedzieć się w radiu na temat, który zgłębiasz od lat. To jest wszystko możliwe, ale wymaga czasu i zaangażowania, a także wytrwałości.