Przedsi─Öbiorczy nastolatkowie

Przedsi─Öbiorczy nastolatkowie coraz ch─Ötniej tworz─ů w┼éasne biznesy

Wbrew b┼é─Ödnym przekonaniom o nastolatkach pokolenia ÔÇ×ZÔÇŁ wi─Ökszo┼Ť─ç z nich ju┼╝ na etapie licealnym posiada do┼Ťwiadczenie we wsp├│┼éczesnych sektorach gamingu b─ůd┼║ dropach i kryptowalutach. Inspiracj─ů dla nich cz─Östo s─ů ich r├│wie┼Ťnicy, kt├│rzy na swoich platformach posiadaj─ů spore sukcesy. Dla m┼éodych jest to spora dawka motywacji, kt├│ra mo┼╝e otworzy─ç przed nimi mn├│stwo drzwi do rozwoju. Niestety dla wielu z nich droga na rozw├│j zostaje utrudniona ze wzgl─Ödu na uprzedzenia rodzic├│w, a przecie┼╝ prowadzenie w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci w m┼éodym wieku nie tylko posiada mas─Ö korzy┼Ťci, ale r├│wnie┼╝ mo┼╝e przyczyni─ç si─Ö do d┼éugoterminowego sukcesu dziecka w przysz┼éo┼Ťci. Pedagog i metodyk, Anetta Grzanek z Superminds Academy zdradza, do czego mo┼╝e przyczyni─ç si─Ö odpowiednia edukacja biznesowa u nastolatk├│w.

Jak wiadomo dziecko powy┼╝ej trzynastego roku ┼╝ycia mo┼╝e legalnie zarabia─ç pieni─ůdze, je┼╝eli jego doch├│d nie przekracza 50% warto┼Ťci p┼éacy minimalnej w skali miesi─ůca. Jednak jego rodzice lub opiekunowie prawni s─ů zobowi─ůzani do odnotowania dochodu w swoim podatku PIT pod koniec okresu rozliczeniowego. To otwiera wiele mo┼╝liwo┼Ťci przed m┼éodymi lud┼║mi w aspekcie prowadzenia w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej.

Cz─Östo jednak ich ch─Öci i marzenia rozwoju zostaj─ů zatrzymane przez w┼éasnych rodzic├│w, kt├│rzy cz─Östo pracuj─ůc etatowo nie posiadaj─ů odpowiedniej wiedzy w zakresie prowadzenia biznesu i tym samym widz─ů tylko wynikaj─ůce z tego zagro┼╝enia. Dlatego tak wa┼╝na jest edukacja finansowo – ekonomiczna m┼éodego pokolenia. Niestety szko┼éa nie zawsze jest odpowiednim miejscem do nabywania tego typu wiedzy.

Zaj─Öcia przedsi─Öbiorczo┼Ťci prowadzone s─ů zazwyczaj przez osoby bez jakiegokolwiek do┼Ťwiadczenia w tej dziedzinie.┬áDlatego postanowili┼Ťmy to zmieni─ç i da─ç szans─Ö m┼éodym doros┼éym na rzeteln─ů edukacj─Ö biznesow─ů w praktyce tak, aby byli gotowi przeciwstawia─ç si─Ö pora┼╝kom i budowa─ç startupy swoich marze┼ä. St─ůd w┼éa┼Ťnie powsta┼é pomys┼é kursu ÔÇ×Biznes dla Nastolatk├│wÔÇŁ, gdzie maj─ů szans─Ö na za┼éo┼╝enie w┼éasnej firmy w realnym czasie i wirtualnym rynku, aby naby─ç niezb─Ödn─ů dla ich przysz┼éo┼Ťci wiedz─Ö w zakresie ekonomii i finans├│w ÔÇô m├│wi Anetta Grzanek, pedagog i metodyk, w┼éa┼Ťcicielka Superminds Academy oraz wsp├│┼éautorka kursu ÔÇ×Biznes dla Nastolatk├│wÔÇŁ, w kt├│rym nastolatkowie ucz─ů si─Ö prawdziwej przedsi─Öbiorczo┼Ťci.┬á

Wielu nastolatków próbuje swoich sił na rynku gamingu, czy dropów.

Cz─Östo zaczynaj─ů bez ┼╝adnego do┼Ťwiadczenia oraz wsparcia ze strony rodzic├│w. Sami musz─ů mierzy─ç si─Ö z przeciwno┼Ťciami, jakie czekaj─ů na nich w trakcie budowania w┼éasnej firmy oraz marki. Cz─Ö┼Ť─ç z nich zaczyna od pracy dla innych kompletnie za darmo tylko dlatego, aby m├│c zdoby─ç potrzebne im do┼Ťwiadczenie. Praca ta nie przynosi im wynagrodzenia, ale zdobywane umiej─Ötno┼Ťci pozostan─ů z nimi na lata i pomog─ů zbudowa─ç imponuj─ůce kompetencje zawodowe oraz otworzy─ç w┼éasny biznes. To w┼éa┼Ťnie jest r├│wnie┼╝ jedn─ů z wielu przyczyn, dlaczego coraz wi─Öksza liczba m┼éodych decyduje si─Ö na zaryzykowanie i otwarcie w┼éasnej firmy. Generacja ÔÇ×ZÔÇŁ wielokrotnie pokazuje, ┼╝e nie boi si─Ö wyzwa┼ä i nie jest tak ch─Ötna na prac─Ö etatow─ů, jak ich rodzice. St─ůd r├│wnie┼╝ mo┼╝emy zauwa┼╝y─ç zwi─Ökszone zainteresowanie w zakresie otwierania w┼éasnych dzia┼éalno┼Ťci gospodarczych.

Prowadzenie w┼éasnej firmy w m┼éodym wieku przynosi dla dziecka wiele korzy┼Ťci.

Mowa tutaj chocia┼╝by o nauce samodzielno┼Ťci i odpowiedzialno┼Ťci, kt├│re kszta┼étuj─ů charakter. Jeste┼Ťmy bowiem odpowiedzialni za podejmowanie r├│┼╝norakich decyzji oraz szeroko poj─Öte zarz─ůdzanie czasem. Kszta┼étuj─ů si─Ö r├│wnie┼╝ inne kluczowe kompetencje, jak kreatywno┼Ť─ç oraz innowacyjno┼Ť─ç. M┼éodzi posiadaj─ů ┼Ťwie┼╝e spojrzenie na otaczaj─ůcy nas ┼Ťwiat, co w po┼é─ůczeniu z prowadzeniem w┼éasnej firmy umo┼╝liwia im ich wykorzystywanie w praktyce. Prowadzenie dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej przyczynia si─Ö do samorealizacji oraz satysfakcji zawodowej i ┼╝yciowej nastolatk├│w. Jednak przede wszystkim jest to czas, podczas kt├│rego mog─ů bez konsekwencji ponosi─ç pora┼╝ki. Droga do sukcesu nie jest ┼éatwa, a wr─Öcz przeciwnie. Na drodze ka┼╝dego przedsi─Öbiorcy pojawia si─Ö wiele przeszk├│d, jednak nastolatkowie s─ů w tym przypadku o krok przed wszystkimi. Ich wiek pozwala na pope┼énianie b┼é─Öd├│w bez dotkliwych finansowo konsekwencji oraz nieustanne pr├│bowanie swoich si┼é wraz z pomys┼éami na rynku.┬á

- Kiedy docieraj─ů do mnie informacje, jakoby pokolenie ÔÇ×ZÔÇŁ by┼éo leniwe i nienadaj─ůce si─Ö do pracy przez swoje roszczeniowe podej┼Ťcie, jedyne co mi pozostaje to u┼Ťmiecha─ç si─Ö ironicznie. Generacja ÔÇ×ZÔÇŁ to m┼éodzi ludzie, kt├│rych system pracy i warto┼Ťci wygl─ůdaj─ů zupe┼énie inaczej ni┼╝ poprzednich pokole┼ä. Gen ÔÇ×ZÔÇŁ chce pracowa─ç w inny spos├│b ÔÇö za wi─Öksze pieni─ůdze oraz buduj─ůc swoj─ů mark─Ö osobist─ů w Internecie, w kt├│rym widz─ů przysz┼éo┼Ť─ç. Nikt nie daje im szansy na rzeteln─ů wiedz─Ö w zakresie prowadzenia w┼éasnego biznesu, dlatego nadszed┼é najwy┼╝szy czas, aby to zmieni─ç. Od najm┼éodszych lat warto r├│wnie┼╝ zg┼é─Öbia─ç ÔÇ×tajnikiÔÇŁ matematyki mentalnej, kt├│ra rozwija potencja┼é m├│zgu, co pomaga rozwija─ç my┼Ťlenie analityczne, uczy samodzielnego my┼Ťlenia, ale r├│wnie┼╝ pomaga w nauce j─Özyk├│w obcych, co z pewno┼Ťci─ů prze┼éo┼╝y si─Ö na szeroko poj─Öt─ů przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç.