7 kluczowych pytań sprzedażowych

Skuteczna sprzeda┼╝. Jakie pytania zada─ç klientowi?

Aneta W─ůtor

Wed┼éug prognoz sprzeda┼╝ to najwi─Öksza umiej─Ötno┼Ť─ç przysz┼éo┼Ťci. Sprzedawa─ç trzeba umie─ç nie tylko produkty, b─ůd┼║ us┼éugi, ale r├│wnie┼╝ siebie. Jakie kompetencje powinien wi─Öc posiada─ç idealny sprzedawca?

Istnieje wiele mechanizm├│w, kt├│re wspomagaj─ů proces sprzeda┼╝y np. marketing, reklama czy szukanie idealnego klienta. O kompetencjach idealnego sprzedawcy i obs┼éudze klienta r├│wnie┼╝ mo┼╝na by m├│wi─ç godzinami. Naprzeciw oczekiwaniom rynku i ch─Öci spo┼éecze┼ästwa do nabywania kompetencji w zakresie sprzeda┼╝y coraz cz─Ö┼Ťciej wychodz─ů mentorzy czy praktycy. Na takich szkoleniach uczy si─Ö nie tylko teorii, lecz r├│wnie┼╝ praktyki czy nabywania umiej─Ötno┼Ťci mi─Ökkich.

„Najgorszym b┼é─Ödem, jaki mo┼╝esz pope┼éni─ç jest my┼Ťlenie, ┼╝e pracujesz dla kogo┼Ť innego, a nie wy┼é─ůcznie dla samego siebie.”

Przygotowa┼éam dzi┼Ť dla Ciebie kilka pyta┼ä, kt├│re zadane klientowi przybli┼╝─ů Ci─Ö do skutecznej sprzeda┼╝y.

Dlaczego?

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz siebie, usługi czy produkty.
Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz.
Niezale┼╝nie od tego, czy istnieje ona od dawna czy jest stosunkowo nowa, ka┼╝dego sprzedawc─Ö charakteryzuj─ů podobne schematy my┼Ťlenia i dzia┼éania.
Pytania to klucz do sukcesu, dzi─Öki nim prowadzisz rozmow─Ö i pomagasz klientowi w podj─Öciu decyzji.
Przygotuj na ka┼╝d─ů rozmow─Ö 5-7 pyta┼ä, kt├│re zadasz klientowi.

PRZECZYTAJ TAK┼╗E: 7 nawyk├│w, dzi─Öki kt├│rym b─Ödziesz skuteczniejszy w ┼╝yciu i w pracy

Oto moje propozycje kluczowych pytań:

  • Czy mo┼╝emy si─Ö tak um├│wi─ç, ┼╝e podczas rozmowy zadam Panu kilka pyta┼ä aby lepiej pozna─ç Pa┼äskie oczekiwania i m├│c mo┼╝liwie najtrafniej dostosowa─ç ofert─Ö pod Pa┼äskie potrzeby?
  • Prosz─Ö mi powiedzie─ç, tak czysto hipotetycznie, gdyby mia┼é Pan kupi─ç m├│j produkt (wymieniamy swoj─ů us┼éug─Ö) to z jakiego powodu?
  • Jakie mog┼éyby by─ç pozytywne skutki zakupu tego produktu przez Pana?
  • Jakie jest mo┼╝liwie najlepsze rozwi─ůzanie tej transakcji dla Pana?
  • Co powinno si─Ö sta─ç by zechcia┼é Pan dokona─ç zakupu w najbli┼╝szym czasie?
  • Czy mo┼╝na wiedzie─ç co Pana wstrzymuje?
  • Prosz─Ö mi powiedzie─ç co mo┼╝emy zrobi─ç aby wyszed┼é Pan na tym jeszcze lepiej ni┼╝ my┼Ťla┼é Pan, ┼╝e wyjdzie?

Według badań:

  • 85% decyzji podejmujemy nie┼Ťwiadomie.
  • 70% decyzji ┼Ťwiadomych podejmujemy w oparciu o panuj─ůce normy spo┼éeczne.
  • 86 % firm deklaruje zwrot z inwestycji w rozw├│j osobisty pracownik├│w.

Czy warto zatem inwestowa─ç w edukacj─Ö mi─Ökk─ů w┼éasn─ů i swojej kadry?
Odpowied┼║ pozostawiam Tobie.

***

O autorce:

Aneta W─ůtor

Autorka projektu Kobieta w Biznesie, kt├│ry integruje ┼Ťrodowisko przedsi─Öbiorczych kobiet. Szkoli pracownik├│w mniejszych firm i korporacji w rozwijaniu umiej─Ötno┼Ťci mi─Ökkich tj. sprzeda┼╝, komunikacja czy personal branding. Wi─Öcej na:┬áwww.kobietawbiznesie.pl

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost─Öp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid┼éowego dzia┼éania strony. Je┼╝eli nie wyra┼╝asz na to zgody, mo┼╝esz zmieni─ç ustawienia w swojej przegl─ůdarce. Zobacz wi─Öcej w Polityce Prywatno┼Ťci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close