7 kluczowych pyta艅 sprzeda偶owych

Skuteczna sprzeda偶. Jakie pytania zada膰 klientowi?

Aneta W膮tor

Wed艂ug prognoz sprzeda偶 to najwi臋ksza umiej臋tno艣膰 przysz艂o艣ci. Sprzedawa膰 trzeba umie膰 nie tylko produkty, b膮d藕 us艂ugi, ale r贸wnie偶 siebie. Jakie kompetencje powinien wi臋c posiada膰 idealny sprzedawca?

Istnieje wiele mechanizm贸w, kt贸re wspomagaj膮 proces sprzeda偶y np. marketing, reklama czy szukanie idealnego klienta. O kompetencjach idealnego sprzedawcy i obs艂udze klienta r贸wnie偶 mo偶na by m贸wi膰 godzinami. Naprzeciw oczekiwaniom rynku i ch臋ci spo艂ecze艅stwa do nabywania kompetencji w zakresie sprzeda偶y coraz cz臋艣ciej wychodz膮 mentorzy czy praktycy. Na takich szkoleniach uczy si臋 nie tylko teorii, lecz r贸wnie偶 praktyki czy nabywania umiej臋tno艣ci mi臋kkich.

„Najgorszym b艂臋dem, jaki mo偶esz pope艂ni膰 jest my艣lenie, 偶e pracujesz dla kogo艣 innego, a nie wy艂膮cznie dla samego siebie.”

Przygotowa艂am dzi艣 dla Ciebie kilka pyta艅, kt贸re zadane klientowi przybli偶膮 Ci臋 do skutecznej sprzeda偶y.

Dlaczego?

Niezale偶nie od tego, czy sprzedajesz siebie, us艂ugi czy produkty.
Niezale偶nie od tego, w jakiej bran偶y dzia艂asz.
Niezale偶nie od tego, czy istnieje ona od dawna czy jest stosunkowo nowa, ka偶dego sprzedawc臋 charakteryzuj膮 podobne schematy my艣lenia i dzia艂ania.
Pytania to klucz do sukcesu, dzi臋ki nim prowadzisz rozmow臋 i pomagasz klientowi w podj臋ciu decyzji.
Przygotuj na ka偶d膮 rozmow臋 5-7 pyta艅, kt贸re zadasz klientowi.

PRZECZYTAJ TAK呕E: 7 nawyk贸w, dzi臋ki kt贸rym b臋dziesz skuteczniejszy w 偶yciu i w pracy

Oto moje propozycje kluczowych pyta艅:

  • Czy mo偶emy si臋 tak um贸wi膰, 偶e podczas rozmowy zadam Panu kilka pyta艅 aby lepiej pozna膰 Pa艅skie oczekiwania i m贸c mo偶liwie najtrafniej dostosowa膰 ofert臋 pod Pa艅skie potrzeby?
  • Prosz臋 mi powiedzie膰, tak czysto hipotetycznie, gdyby mia艂 Pan kupi膰 m贸j produkt (wymieniamy swoj膮 us艂ug臋) to z jakiego powodu?
  • Jakie mog艂yby by膰 pozytywne skutki zakupu tego produktu przez Pana?
  • Jakie jest mo偶liwie najlepsze rozwi膮zanie tej transakcji dla Pana?
  • Co powinno si臋 sta膰 by zechcia艂 Pan dokona膰 zakupu w najbli偶szym czasie?
  • Czy mo偶na wiedzie膰 co Pana wstrzymuje?
  • Prosz臋 mi powiedzie膰 co mo偶emy zrobi膰 aby wyszed艂 Pan na tym jeszcze lepiej ni偶 my艣la艂 Pan, 偶e wyjdzie?

Wed艂ug bada艅:

  • 85% decyzji podejmujemy nie艣wiadomie.
  • 70% decyzji 艣wiadomych podejmujemy w oparciu o panuj膮ce normy spo艂eczne.
  • 86 % firm deklaruje zwrot z inwestycji w rozw贸j osobisty pracownik贸w.

Czy warto zatem inwestowa膰 w edukacj臋 mi臋kk膮 w艂asn膮 i swojej kadry?
Odpowied藕 pozostawiam Tobie.

***

O autorce:

Aneta W膮tor

Autorka projektu Kobieta w Biznesie, kt贸ry integruje 艣rodowisko przedsi臋biorczych kobiet. Szkoli pracownik贸w mniejszych firm i korporacji w rozwijaniu umiej臋tno艣ci mi臋kkich tj. sprzeda偶, komunikacja czy personal branding.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close