7 kluczowych pytań sprzedażowych

Skuteczna sprzeda┼╝. Jakie pytania zada─ç klientowi?

Aneta W─ůtor

Wed┼éug prognoz sprzeda┼╝ to najwi─Öksza umiej─Ötno┼Ť─ç przysz┼éo┼Ťci. Sprzedawa─ç trzeba umie─ç nie tylko produkty, b─ůd┼║ us┼éugi, ale r├│wnie┼╝ siebie. Jakie kompetencje powinien wi─Öc posiada─ç idealny sprzedawca?

Istnieje wiele mechanizm├│w, kt├│re wspomagaj─ů proces sprzeda┼╝y np. marketing, reklama czy szukanie idealnego klienta. O kompetencjach idealnego sprzedawcy i obs┼éudze klienta r├│wnie┼╝ mo┼╝na by m├│wi─ç godzinami. Naprzeciw oczekiwaniom rynku i ch─Öci spo┼éecze┼ästwa do nabywania kompetencji w zakresie sprzeda┼╝y coraz cz─Ö┼Ťciej wychodz─ů mentorzy czy praktycy. Na takich szkoleniach uczy si─Ö nie tylko teorii, lecz r├│wnie┼╝ praktyki czy nabywania umiej─Ötno┼Ťci mi─Ökkich.

„Najgorszym b┼é─Ödem, jaki mo┼╝esz pope┼éni─ç jest my┼Ťlenie, ┼╝e pracujesz dla kogo┼Ť innego, a nie wy┼é─ůcznie dla samego siebie.”

Przygotowa┼éam dzi┼Ť dla Ciebie kilka pyta┼ä, kt├│re zadane klientowi przybli┼╝─ů Ci─Ö do skutecznej sprzeda┼╝y.

Dlaczego?

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz siebie, usługi czy produkty.
Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz.
Niezale┼╝nie od tego, czy istnieje ona od dawna czy jest stosunkowo nowa, ka┼╝dego sprzedawc─Ö charakteryzuj─ů podobne schematy my┼Ťlenia i dzia┼éania.
Pytania to klucz do sukcesu, dzi─Öki nim prowadzisz rozmow─Ö i pomagasz klientowi w podj─Öciu decyzji.
Przygotuj na ka┼╝d─ů rozmow─Ö 5-7 pyta┼ä, kt├│re zadasz klientowi.

PRZECZYTAJ TAK┼╗E: 7 nawyk├│w, dzi─Öki kt├│rym b─Ödziesz skuteczniejszy w ┼╝yciu i w pracy

Oto moje propozycje kluczowych pytań:

  • Czy mo┼╝emy si─Ö tak um├│wi─ç, ┼╝e podczas rozmowy zadam Panu kilka pyta┼ä aby lepiej pozna─ç Pa┼äskie oczekiwania i m├│c mo┼╝liwie najtrafniej dostosowa─ç ofert─Ö pod Pa┼äskie potrzeby?
  • Prosz─Ö mi powiedzie─ç, tak czysto hipotetycznie, gdyby mia┼é Pan kupi─ç m├│j produkt (wymieniamy swoj─ů us┼éug─Ö) to z jakiego powodu?
  • Jakie mog┼éyby by─ç pozytywne skutki zakupu tego produktu przez Pana?
  • Jakie jest mo┼╝liwie najlepsze rozwi─ůzanie tej transakcji dla Pana?
  • Co powinno si─Ö sta─ç by zechcia┼é Pan dokona─ç zakupu w najbli┼╝szym czasie?
  • Czy mo┼╝na wiedzie─ç co Pana wstrzymuje?
  • Prosz─Ö mi powiedzie─ç co mo┼╝emy zrobi─ç aby wyszed┼é Pan na tym jeszcze lepiej ni┼╝ my┼Ťla┼é Pan, ┼╝e wyjdzie?

Według badań:

  • 85% decyzji podejmujemy nie┼Ťwiadomie.
  • 70% decyzji ┼Ťwiadomych podejmujemy w oparciu o panuj─ůce normy spo┼éeczne.
  • 86 % firm deklaruje zwrot z inwestycji w rozw├│j osobisty pracownik├│w.

Czy warto zatem inwestowa─ç w edukacj─Ö mi─Ökk─ů w┼éasn─ů i swojej kadry?
Odpowied┼║ pozostawiam Tobie.

***

O autorce:

Aneta W─ůtor

Autorka projektu Kobieta w Biznesie, kt├│ry integruje ┼Ťrodowisko przedsi─Öbiorczych kobiet. Szkoli pracownik├│w mniejszych firm i korporacji w rozwijaniu umiej─Ötno┼Ťci mi─Ökkich tj. sprzeda┼╝, komunikacja czy personal branding.