U艣miechaj膮ca si臋 kobieta robi notatki siedz膮c ogl膮daj膮c webinar

Rozwi艅 biznes dzi臋ki webinarom. Zobacz, jak robili to inni w 2022 roku!

Je艣li jednym z Twoich postanowie艅 noworocznych jest rozw贸j biznesu, a co si臋 z tym wi膮偶e wi臋ksze przychody, to mamy dla Ciebie przepis na sukces. 134 286 z艂 鈥 tyle dok艂adnie wyni贸s艂 艂膮czny przych贸d z jednego przeprowadzonego wydarzenia w roku 2022. O czym mowa? O webinarach na ClickMeeting. Czego dotyczy艂y najbardziej dochodowe webinary, jak je organizowa膰 i kiedy najlepiej to zrobi膰? Poni偶ej znajdziesz najwa偶niejsze informacje!

P艂atne wydarzenia w 2022 roku - kto zarobi艂 najwi臋cej?

Zacznijmy od najbardziej dochodowych wydarze艅. Przyjrzyjmy si臋 temu, czego dotyczy艂y, przez kogo by艂y prowadzone oraz jakie sumy si臋 za nimi kryj膮.

Podane stawki to suma kwot uzyskana ze sprzeda偶y dost臋pu na webinar:

  • Konferencja dla ekspert贸w coachingu: 96 102 z艂 z webinaru na 偶ywo (881 sprzedanych bilet贸w) plus 38 184 z艂 (350 sprzedanych bilet贸w) z webinaru na 偶膮danie. O tym, jak wygenerowa膰 dodatkowy przych贸d, wykorzystuj膮c webinar, kt贸ry ju偶 si臋 odby艂, przeczytasz tutaj.
  • Szkolenia dla psychoterapeut贸w i psycholog贸w: 32 wydarzenia na 偶ywo i na 偶膮danie wygenerowa艂y 艂膮cznie kwot臋 686 808 z艂 (7 103 sprzedanych bilet贸w)
  • 31 szkole艅 z rachunkowo艣ci: bilety sprzedawane na webinar na 偶ywo oraz webinary na 偶膮danie przynios艂y organizatorom a偶 184 676 z艂 (艂膮cznie 2 198 u偶ytkownik贸w)
  • seria sze艣ciu szkole艅 z mantrailingu 鈥 pracy w臋chowej z psami 鈥 prze艂o偶y艂a si臋 na kwot臋 70 802 z艂 (444 sprzedanych bilet贸w)
  • webinar podnosz膮cy kwalifikacje terapeut贸w przyni贸s艂 57 420 z艂 (580 sprzedanych bilet贸w)
  • szkolenie dla terapeut贸w po艣wi臋cone leczeniu zaburze艅 od偶ywiania r贸wnie偶 okaza艂o si臋 lukratywnym pomys艂em 鈥 przych贸d przyni贸s艂 38 709 z艂 (391 sprzedanych bilet贸w)
  • szkolenie medyczne dotycz膮ce bada艅 USG zasili艂o konto organizator贸w kwot膮 32 373 z艂 (327 sprzedane bilety).

Powy偶sze przyk艂ady to naturalnie tylko inspiracje dla Twojej dzia艂alno艣ci. Jak widzisz, dzielenie si臋 wiedz膮 w Internecie przynosi wymierne korzy艣ci.聽

Organizatorzy tych wydarze艅 udowodnili te偶, 偶e zysk z jednego webinaru nie ko艅czy si臋 wraz z zako艅czeniem wydarzenia na 偶ywo. Dodatkowy strumie艅 finansowy mo偶e p艂yn膮膰 do Ciebie w formie pasywnego przychodu. Mowa oczywi艣cie o webinarze na 偶膮danie, czyli sprzedawaniu bilet贸w na wydarzenie, kt贸re ju偶 si臋 odby艂o i jest dost臋pne jako nagranie odtwarzane w dogodnym dla odbiorcy momencie.

Niew膮tpliwie ciekawe s膮 r贸wnie偶 obszary dzia艂alno艣ci ekspert贸w. Jeszcze kilka lat temu nie wyobra偶ali艣my sobie trener贸w personalnych online. Teraz 膰wiczymy coraz cz臋艣ciej z trenerem personalnym, kt贸ry motywuje nas z drugiego kra艅ca kraju, bez potrzeby opuszczania domu. Wi臋c je艣li Twoj膮 pasj膮 jest np. szycie, poprowad藕 kurs online. Je偶eli specjalizujesz w Excelu, poprowad藕 szkolenie z tego narz臋dzia. Wiza偶, stylizacja 鈥 tak, to wszystko mo偶na przenie艣膰 do Internetu i skutecznie dzieli膰 si臋 wiedz膮, rozbudowuj膮c portfel klient贸w i kontrakt贸w.

Pracuj臋 zawodowo, a pasj臋 rozwijam po godzinach. Kiedy znale藕膰 czas na webinar?

Raport ClickMeeting odpowiada r贸wnie偶 na to pytanie. Dowiesz si臋, w jaki dzie艅 i w jakich godzinach najcz臋艣ciej organizowano wydarzenia w 2022 roku. I nie musi to by膰 webinar, na kt贸ry sprzedajesz bilety. Mo偶e to by膰 wydarzenie, dzi臋ki kt贸remu poszerzasz znajomo艣膰 marki, budujesz spo艂eczno艣膰 wok贸艂 niej czy informujesz o wprowadzonych nowo艣ciach.

Naturalnie, w poniedzia艂ek wszyscy 鈥渙dgrzebujemy鈥 si臋 z maili, wchodzimy w nowy tydzie艅, bierzemy udzia艂 w spotkaniach. To nie jest dobry czas na webinar. Wtorek plasuje si臋 na drugim miejscu podium w艣r贸d najintensywniejszych dni webinarowych wybieranych przez organizator贸w takich wydarze艅. Najcz臋艣ciej wybieranym dniem jest 艣roda. Czwartek zajmuje trzecie miejsce na podium. W pi膮tek 偶yjemy ju偶 weekendem a sam weekend 鈥 zupe艂nie s艂usznie 鈥 po艣wi臋camy na odpoczynek.

Godziny spotka艅 te偶 maj膮 znaczenie. Skoro ju偶 wiesz, 偶e webinar szkoleniowy najlepiej poprowadzi膰 w 艣rod臋, a je艣li nie, to albo we wtorek albo w czwartek, zaplanuj te偶 dobrze godzin臋. Wi臋kszo艣膰 webinar贸w poszerzaj膮cych wiedz臋 odbiorc贸w odby艂a si臋 w przedziale godzinowym 15:00-17:00. To odpowiedni czas na uzupe艂nianie swojej wiedzy i rozw贸j pasji. Tw贸j odbiorca mia艂 szans臋 wykona膰 swoj膮 prac臋 i mentalnie przenie艣膰 si臋 ju偶 w obszar, kt贸ry chce rozwija膰. Czyli na Tw贸j webinar.

Dlaczego webinar? Mo偶e e-book?

Zar贸wno webinar, jak i e-book s膮 cz臋sto wykorzystywane w charakterze magnes贸w na leady, czyli 鈥瀙rezent贸w鈥, kt贸re maj膮 zach臋ca膰 Twoich odbiorc贸w do pozostawienia danych kontaktowych. Co jest lepsze? Wnioski mo偶na zacz膮膰 od zdania powtarzanego ju偶 od kilku lat 鈥 鈥瀙rzysz艂o艣膰 nale偶y do wideo鈥.

Dlaczego? Jest to najlepszy spos贸b na spotkanie i integracj臋 dostawcy z odbiorc膮, na dzielenie si臋 wiedz膮, na wspieranie pasji oraz stworzenie relacji.聽

Dane dotycz膮ce przewagi webinar贸w nad e-bookiem znajdziesz w raporcie State of Online Events. Za kompas mog膮 jednak pos艂u偶y膰 s艂owa Justyny Dzikowskiej, Head of Marketing w Brand24, kt贸ry przeprowadzi艂 monitoring zachowa艅 konsument贸w wydarze艅 online.

鈥淏ior膮c pod uwag臋, 偶e webinary wymagaj膮 znacznie mniej pracy ze strony zespo艂贸w marketingowych, ich popularno艣膰, zasi臋gi i sentyment wydaj膮 si臋 bardzo interesuj膮ce鈥.

Jakie bran偶e najcz臋艣ciej korzystaj膮 z webinar贸w i jakie spotkania organizuj膮?

Eksperci ClickMeeting przeanalizowali wydarzenia, kt贸re mia艂y miejsce w 2022 roku na ich platformie, i sprawdzili, jakie bran偶e najcz臋艣ciej korzystaj膮 z webinar贸w. Ot贸偶 Szkolenia i consulting plasuj膮 si臋 na pierwszym miejscu. Wydarzenia online z tych kategorii stanowi膮 a偶 31% wszystkich wydarze艅 minionego roku. Nast臋pne miejsce zajmuje marketing i sprzeda偶 鈥 te dziedziny reprezentowa艂o 24% wydarze艅. Spotkania biznesowe wynosz膮 16%, natomiast po 12% spotka艅 online nale偶a艂o do nauczycieli i przedstawicieli bran偶y medycznej.

Ka偶da bran偶a kieruje si臋 innymi potrzebami, st膮d te偶 r贸偶nice wynikaj膮ce z d艂ugo艣ci wydarze艅 online oraz liczby uczestnik贸w. Oto, jakie spotkania najcz臋艣ciej organizuj膮 przedstawiciele konkretnych sektor贸w:

  • Coaching i consulting: s膮 to bezpo艣rednie sesje szkoleniowe 1 na 1 lub w ma艂ych grupach, webinary otwarte, webinary promocyjne, p艂atne wydarzenia, warsztaty czy te偶 treningi indywidualne.聽
  • Marketing i sprzeda偶: tu znajdziemy darmowe webinary skupione na generowaniu lead贸w, prezentacje produktu, wydarzenia dla aktualnych klient贸w, onboarding klient贸w, dni otwarte czy zaj臋cia pokazowe.聽
  • Spotkania biznesowe: w tej kategorii mieszcz膮 si臋 spotkania wewn臋trznych zespo艂贸w, spotkania zarz膮d贸w, sesje robocze w r贸偶nego typu firmach i instytucjach.聽
  • Edukacja: s膮 to lekcje w szko艂ach publicznych i prywatnych, 膰wiczenia, wyk艂ady dla du偶ych grup student贸w oraz korepetycje.聽
  • Medycyna: pod t膮 kategori膮 kryj膮 si臋 terapie online, konsultacje medyczne, telemedycyna, szkolenia przedstawicieli zawod贸w medycznych, konferencje i sympozja.


Statystyczny webinar w liczbach

W 2022 roku, statystyczny u偶ytkownik ClickMeeting zorganizowa艂 82 wydarzenia. Daje to 1,25 wydarzenia tygodniowo. Zgromadzi艂 977 uczestnik贸w og贸艂em, co daje 12 os贸b na jedno wydarzenie.聽

Przeci臋tne wydarzenie trwa艂o 109 minut, co dowodzi temu, 偶e wzrasta zapotrzebowanie na dzielenie si臋 wiedz膮 tym kana艂em komunikacji. Dla por贸wnania w roku 2021聽wydarzenie trwa艂o 艣rednio 98 minut.聽

Jak d艂ugo uda艂o si臋 utrzyma膰 zainteresowanie uczestnika wydarzeniem? 74 minuty 鈥 tyle trwa艂a przeci臋tna sesja uczestnika, co daje a偶 68% czasu trwania wydarzenia.

  • Jak przygotowa膰 si臋 do prowadzenia webinar贸w? Wszystkie poradniki dost臋pne s膮 na platformie.
  • Jak zacz膮膰? Na przyk艂ad od test贸w 鈥 ClickMeeting daje Ci na to nawet 30 dni bezp艂atnie.
  • Na co postawi膰? W cenie jest przede wszystkim ekspercko艣膰. Dziel si臋 wiedz膮, do艣wiadczeniem, spostrze偶eniami z obszaru, kt贸rym si臋 pasjonujesz. Buduj spo艂eczno艣膰 wok贸艂 swojej marki i tw贸rz relacje. To wszystko umo偶liwia Ci platforma do webinar贸w i spotka艅 online.