Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
5 sposobów na dobre zdjęcie

5 sposobów na dobre zdjęcie

Dziś kupujemy oczami, dlatego dobre zdjęcie potrafi sprzedać produkt, a słabe zniechęcić klienta. O czym trzeba pamiętać sięgając po aparat fotograficzny pisze Anna Jankowska z Conture.

Nie od dzisiaj wiadomo, że kupujemy oczami. W pierwszej kolejności patrzymy na pożądaną przez nas rzecz, dopiero później zwracamy uwagę “na całą resztę”. Tak działamy w sklepach stacjonarnych. Nie inaczej jest, jeśli kupujemy przez Internet. Z jedną małą różnicą. W pierwszej kolejności patrzymy na… fotografię. Co zrobić, żeby zaciekawiła i przyciągnęła klientów?

Definicji bloga raczej nie trzeba przedstawiać. Każdy z nas z nich korzysta, szukając podpowiedzi co do podróży, ubioru, kuchni. A jak na blogu można zarabiać?

Mówi się, że zasady są po to, żeby je łamać. Jasne, zgadzam się w 100%! Ale żeby móc działać wbrew zasadom, najpierw trzeba je poznać. Specjalnie dla Was przygotowałam kilka zasad fotograficznych, które sprawią, że Wasze zdjęcia będą oddziaływać na podświadomość odbiorców.

Układ obrazu

Zasada trójpodziału

Brzmi starożytnie? Nic bardziej mylnego. To najprostsza i najbardziej znana zasada kompozycji. Można pokusić się o tezę, że obecnie panujące normy wynikają z malarstwa, architektury czy rzeźby. Trójpodział polega na podzieleniu fotografii za pomocą dwóch linii poziomych i dwóch linii pionowych tak, by dzieliły obraz na 9 równych części. Miejsca przecięcia tych linii nazywa się mocnymi punktami obrazu. Jak sama nazwa wskazuje, główny element zdjęcia powinien znajdować się w jednym z tych punktów fotografii. Zabieg ten pozwala uniknąć najczęściej wykorzystywanej centralnej kompozycji, która jest najprostsza do wykorzystania i jednocześnie najszybciej “nudzi się” odbiorcom.

dobre zdjęcie

Zasada złotego podziału

Jeśli zasada trójpodziału wydaje się zbyt często używana, zawsze można sięgnąć do zasady złotego podziału (czy inaczej: złotej proporcji, podziału harmonicznego czy boskiej proporcji). Zasadę tę można łatwo połączyć z tzw. złotą spiralą. Tutaj zgodnie z regułą należy podzielić prostokąt wyznaczający kadr zdjęcia. Dzięki temu otrzymujemy siatkę złotego podziału ponownie wyznaczającą cztery mocne punkty obrazu. W tym przypadku znajdują się one blisko centralnego obszaru fotografii. Ułożenie to daje harmonijność zdjęciu. Taka zmiana nada nowy wyraz zdjęciu i sprawi, że kadr będzie całkiem inny.

To jak fotografujesz ma znaczenie

Oczywiście zasad kompozycji jest znacznie więcej. Co jeszcze można zrobić żeby uatrakcyjnić fotografię?

Zadbaj o światło – w tym celu nie musisz korzystać z profesjonalnego studia fotograficznego. Wystarczy odrobina wyobraźni, statyw, słoneczny dzień i kawałek bristolu, szkła, drewna – tak naprawdę wszystkiego, na czym dobrze wygląda nasz produkt. W fotografii reklamowej najczęściej i najbezpieczniej sprawdzi się biały karton/bristol, który posłuży za tło i wyeksponuje sprzedawany produkt. Kluczem do wszystkiego jest dobre światło – w łatwy sposób możemy doświetlić fotografowane produkty blendą, która odbije inne źródło światła. Jeśli takiej nie posiadamy, możemy wykorzystać kawałek styropianu, zgniecioną folię spożywczą czy koc termiczny.

Reklamy atakują nas dziś z każdej strony. Jak w tym chaosie dotrzeć do klienta? Warto znaleźć odpowiedniego odbiorcę naszych komunikatów. Od czego zacząć pisze Joanna Olszewska z Conture. 

Wybierz modela/modelkę – wbrew pozorom to zadanie nie należy do najprostszych. Osoba reklamująca Twoje produkty powinna dobrze czuć się przed obiektywem i w umiejętny sposób zaprezentować produkt – jeśli są to ubrania – niech będą idealnie dopasowane do modelki/modela. Nie zapomnij też o fryzurze i makijażu.

Fotografia kulinarna – Dobra sztuczką stosowaną w fotografii kulinarnej jest posmarowanie warzyw i owoców odrobiną oliwki. Dzięki temu jedzenie nabiera świeżego wyglądu. Z kolei jeśli składniki dania “migrują” i nie wszystko wygląda idealnie, warto użyć odrobiny kleju. W końcu jedzenie na fotografii ma wyglądać – nie smakować.

Pamiętaj, że wszystko przychodzi z czasem, a trening czyni mistrza. Fotografia jest na tyle trudnym zajęciem, że im lepsze wyniki chcesz uzyskać, tym więcej musisz zainwestować. Jeśli nie czujesz się dobrze w fotografii, najlepiej zleć to zadanie profesjonalistom, którzy zbudują odpowiedni wizerunek marki przy pomocy zdjęć. To oni zadbają o każdy detal tak, by efekt końcowy był jak najbardziej zadowalający, a Twoja marka zyskała w oczach odbiorców.

***

Anna Jankowska jest specjalistką z firmy Conture

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[mc4wp_form]

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij