Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Jak niewymuszona elegancja stała się pomysłem na biznes? Założycielki AQademii opowiadają o tym, jak budowały swoją firmę.

Jak niewymuszona elegancja stała się pomysłem na biznes? Założycielki AQademii opowiadają o tym, jak budowały swoją firmę.

 

Czy Twoje dziecko także grymasi podczas porannego ubierania się? Nie chce się rozstać ze swoimi ulubionymi rajstopami albo spodniami? Oj tak, czasami pomysły maluchów na ubiór potrafią zabić spokój rodzica. Zwłaszcza, gdy wzrasta stawka i należy ubrać się odpowiednio do odświętnej okazji albo pokazać się od najlepszej strony. Jakie jest wyjście z takiej sytuacji? Wydaje się, że założycielki firmy AQademia – Patrycja, Aneta i Monika odkryły na to sposób. Znalazły odpowiedź na problemy zarówno dzieci, jak i rodziców.

Do teatru nie wypada…

Sama marka powstała na potrzeby programu telewizyjnego dla dzieci ,,Akademia Dobrych Manier”. Jeszcze wtedy nikt nie myślał, że odniesie taki sukces. Nauka dziecka o tym, jak wybierać stroje właściwie do danej okazji może być nie lada sztuką, ale właśnie taką misję obrały współzałożycielki marki AQademia. – W czasach kiedy panuje bezstresowe wychowanie, które z resztą same praktykujemy jako matki, ważne jest, aby nie zapominać o wartościach, które warto pielęgnować. – przekonują dziewczyny z AQademii. Jak tłumaczą swoim dzieciom, że należy ubierać się odpowiednio do okazji? Wykorzystują prosty, ale sugestywny przykład teatru. – Tłumaczymy dzieciom, że należy ubierać się do teatru w coś eleganckiego, w dobrym guście tak, aby okazać szacunek miejscu i ludziom, które je tworzą. Przecież aktorzy dla nas także zakładają piękne kostiumy. Marka AQademia od zawsze stawia na wygodę i stonowanie unikając krzykliwości oraz ekstrawagancji. Wszystko po to, aby dzieciakom nie odbierać swobody ruchu. Przecież żadna mama nie chce praktykować terroru w stylu: „Musisz to założyć, bo mama będzie na Ciebie zła”.

Patrycja Woy-Wojciechowska i Aneta Nowakowska

Duch zespołu

W tej chwili marka AQademia prowadzona jest przez kobiece trio. Pomysłodawczynią marki i dyrektorem artystycznym jest Patrycja Woy-Wojciechowska – fotografka i reżyserka. Uważnie nadzoruje nowe kolekcje, projekty i wydarzenia. Prywatnie dusza towarzystwa i mama trójki cudownych dzieci. Produkcją i PRem marki włada Aneta Nowakowska – finansistka i managerka z duszą prawdziwej artystki. Bardzo wytrwała i pracowita stanowi filar marki aQademia.

Zespół dopełnia Monika Wójcik. Pracowita, bardzo dobrze zorganizowana i konsekwentna w swoich działaniach. Monika jest kapitanem na pokładzie, inspiracją dla reszty zespołu, zaś prywatnie mistrzem work-life balance. – Każda z nas wnosi do firmy nową wartość i kolejne doświadczenia. Nawzajem się inspirujemy. Wspiera nas także wspaniała polska firma – a raczej jej współzałożycielka – Marta Skłodowska. Cudowna kobieta, której doświadczenie i wiedza bardzo nam pomogły. – opowiada Patrycja Woy-Wojciechowska. Dziewczyny także pragną pomagać i dzielić się swoimi doświadczeniami. Jaką radę dałyby początkującym przedsiębiorczyniom? – Bądź innowacyjna, nie naśladuj, lecz czerp z konkurencji inspiracje. Żyjemy w czasach ciągłych zmian wciąż należy się rozwiać. Zbyt często firmom zajmuje rok, aby opracować strategię, a do czasu, gdy są gotowe do wdrożenia, rynek już się zmienił. Jednym z największych błędów jest rozbudowane planowanie przed rozpoczęciem uruchamiania, a następnie za wszelką cenę trzymać się planu brak elastyczności. Ważne jest, aby dostosować się do otoczenia i być otwartą na zmiany, przekonuje Monika Wójcik.

Monika Wójcik

Praca, praca, praca

Dziewczyny z AQademii jeszcze wspominają swoją letnią kolekcję inspirowaną kolorami morza, pasku i nieba, a już muszą zacząć tworzyć kolejny jesienny katalog, tym razem na 2018/19 rok. Dziewczyny uwielbiają celebrować chwile, zaskakiwać nowymi kolekcjami i sprawiać niespodzianki swoim klientom, a to wymaga dobrej organizacji czasu i zadań. – Prócz radości tworzenia, którą uwielbia każdy jest ogrom pracy i wyzwań. Dla nas najtrudniejszy był dobór wspólniczek, partnerów i współpracowników. W firmie – tak jak w rodzinie – bardzo ważna jest komunikacja i jasny podział zadań – przyznaje Aneta Nowakowska. Przez ostatnie miesiące pracowały bardzo intensywnie na tym, aby stworzyć podstawy funkcjonowania firmy.

– Mamy świetną projektantkę. Same także tworzymy. Współpracujemy z bardzo dobrymi polskimi szwalniami, która utrzymują wysoką jakość szycia. Zorganizowałyśmy Showroom. Wiemy, że trzeba być na bieżąco, mieć świeże pomysły i wsłuchiwać się w potrzeby rynku. Pracujemy nad optymalizacją witryny internetowej i zdajemy sobie sprawę, że social media są dla nas kluczowe, ponieważ tam właśnie nas widać. – opowiada Aneta Nowakowska. W tej chwili social media to dla nic podstawowe medium komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Dziewczyny z AQademii zdecydowanie są zwolenniczkami zasady „nie planuj wiecznie, lecz udoskonalaj w trakcie działania”. – Należy być zorientowanym na cel, a porażki traktować jak naukę. Mamy przecież prawo do błędów. Zatem nie należy tracić entuzjazmu. Często na początku, i w trakcie działania zdarza nam się zwątpić w naszą wizje firmy, wątpimy także w naszych klientów albo we własne mocne strony. Na tym etapie należy unikać szczegółowego planowania, my kobiety mamy intuicję, która nie powinna nas w tym przypadku zawieść. – przekonuje Monika Wojcik.

Nowe odkrycia

Mamy wiele pomysłów jak rozwijać markę aQademia. Jesteśmy jeszcze małą firmą. Na dzień dzisiejszy finansujemy się ze środków własnych i to jest wystarczające – wyznaje Aneta Nowakowska. Pomimo tego, że zdobyły już grono stałych klientów, którzy są wierni marce , z każda nowa kolekcją staramy się dotrzeć do nową grupę miłośników marki. Wraz z rozwojem biznesu zauważyłyśmy, że ich kolekcje nie tylko podobają się dzieciakom, ale także przykuwają uwagę mam. – Rynek pokazał, że nasze klientki chcą nosić te same wzory co ich małe pociechy. Dlatego też od roku rozpoczęłyśmy produkcję aQademia dla Kobiet. – opowiada Aneta Nowakowska. W tej chwili nie tylko tworzą kolekcje dla kobiet, ale także zestawy takich samych sukienek dla mam i córek.

Równowaga to podstawa

Jak większość przedsiębiorców – zaczynały od zera. Dzięki temu wypracowały parę zasad, którymi obecnie bezustannie się kierują. – Nasz rada to pracuj z sercem, bądź uczciwym, ucz innych, bądź partnerem, wychowawcą a nie szefem. Wykorzystuj wewnętrzną motywacje innych – wyznają założycielki AQademii. Zawsze sobie powtarzają, że najważniejsza jest równowaga życiowa. Dzięki temu ich firma posiada 4 filary: Rozwój zawodowy, Rodzina, Sukces, Wypoczynek. Jak pogodzić to wszystko? Dziewczyny odnalazły na to swój przepis. – Zapisz wszystkie swoje cele i plany, dąż do ich realizacji, monitoruj postępy. Nadawaj priorytety i nie rozdrabniaj się.

Więcej na www.aqademia.eu

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!