Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kiedy w biznesie stworzysz coś, co wydawało się niemożliwe, chcesz więcej – mówi Beata Pawłowska Oldze Kozierowskiej. [PODCAST]

Kiedy w biznesie stworzysz coś, co wydawało się niemożliwe, chcesz więcej – mówi Beata Pawłowska Oldze Kozierowskiej. [PODCAST]

Olga Kozierowska audycja podcast
Beata Pawłowska i Olga Kozierowska

 

Dzięki niej możemy wziąć łyk krystalicznej Kropli Beskidu, raczyć się zimnym piwem Łomża, czy korzystać z produktów Velvet. Wielokrotnie dokonywała restrukturyzacji nierentownych przedsiębiorstw w świetnie prosperujące firmy. Jako pierwsza kobieta i Polka objęła funkcję prezesa zarządu Coca-Cola Company Polska. Aktualnie Beata Pawłowska jest Dyrektorem Zarządzającym Oriflame Poland.

Posłuchaj podcastu.

Beata Pawłowska była także finalistką ubiegłorocznej edycji konkursu Bizneswoman Roku w kategorii Sukces w Korporacji. Co mówiła nam wówczas o swoim sukcesie?

Co było największym wyzwaniem i jak sobie Pani z nim poradziła?

Jestem szczególnie dumna ze strategii „Turnaround”, którą wdrożyłam wraz z nowym zespołem po rozpoczęciu pracy w Oriflame Poland w 2014 r. Najtrudniejszym wyzwaniem było dla mnie wypracowanie świeżego podejścia do modelu sprzedaży bezpośredniej, który stopniowo tracił na znaczeniu w związku z szybkim rozwojem alternatywnych modeli dystrybucji (dyskonty, sprzedaż internetowa, lokalne centra handlowe). Musiałam znaleźć sposób, by zaadaptować go do nowoczesnego środowiska biznesowego. Moim celem było wprowadzenie firmy w XXI wiek, nowoczesne zarządzanie oraz stworzenie wysoce zmotywowanego zespołu. Konieczne było wdrożenie wieloetapowego działania w praktycznie każdym obszarze działalności firmy: wprowadzenie profesjonalnych szkoleń technik sprzedaży dla konsultantów, reorganizacja logistyki firmy i kadr, udogodnienia Customer Experience, czy opracowanie strategii działań Online. Strategia „Turnaround” przyniosła spektakularne rezultaty już w następnym kwartale i zapewniła firmie stabilną tendencję wzrostową – liczba konsultantów zwiększyła się jak do tej pory o 30%.

Co Panią inspiruje do działania?

Pasja do pracy. Jestem człowiekiem czynu, który w to, co robi, wkłada całe swoje serce. Nie uznaję półśrodków, gdy się angażuję, to tylko na 100%. Cały czas wyznaczam sobie nowe cele. Od wielu lat wspieram rozwój zawodowy kobiet. To prawda, że w Polsce kierownicze stanowiska najwyższego szczebla nie stoją dla nich otworem. Moim marzeniem jest, aby uwierzyły, że są w ich zasięgu, a sukces zawodowy zależy od ich siły i determinacji.

Co Pani uważa za swój największy dotychczasowy sukces?

W świetle całej mojej dotychczasowej kariery zawodowej najmilej wspominam wprowadzanie na rynek nowych marek. Zbudowałam od podstaw wiele marek, które odniosły oszałamiający sukces, co dało mi ogromną satysfakcję. Marka Velvet stała się jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w Polsce (świadomość marki 70%), marka Kropla Beskidu stała się marką nr 2 na polskim rynku wód mineralnych, marka Łomża zapoczątkowała trend browarów lokalnych (2,2% rynku).

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

Informacja o tym, że zostałam zgłoszona do Konkursu Bizneswoman Roku była dla mnie niezwykle miłą niespodzianką. Z radością potwierdziłam swój udział. Pomyślałam, że historia mojego sukcesu może okazać się inspirująca dla przedsiębiorczych kobiet, które w tym konkursie szukają potwierdzenia, że kobiety w Polsce mogą w biznesie wejść na sam szczyt. Uważam, że w osiągnięciu sukcesu kobiety często same dla siebie stanowią barierę. Nie wierzą w siebie, zaniżają swoją wartość i umiejętności. Twierdzą, że nie mają szans lub po prostu nie nadają się na najwyższe stanowiska. Mój przykład pokazuje, że to możliwe. Wypracowałam swój sukces zupełnie sama, od zera, łącząc pracę z życiem rodzinnym. Cieszy mnie ogromnie, że konkurs Bizneswoman Roku promuje przedsiębiorczość kobiet i zachęca je do stawiania sobie ambitnych celów biznesowych. Uważam za wielkie wyróżnienie, że znalazłam się w wąskim gronie finalistek kategorii Sukces w korporacji.

***

Znasz przedsiębiorczą kobietę, której osiągnięcia warto docenić? Jesteś taką kobietą? Zgłoś się lub nominuj w konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku! Szczegóły na www.bizneswomanroku.pl

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!