Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Czy blog ekspercki pomoże ci budować markę osobistą?

Czy blog ekspercki pomoże ci budować markę osobistą?

blog ekspercki

To, że warto dbać o wizerunek eksperta wiemy wszyscy. Ale czy założenie bloga eksperckiego to rozwiązanie dla każdego? Sprawdza Marta Bober z HRowni. 

To, że warto dbać o wizerunek eksperta wiemy już chyba wszyscy. W Internecie nie brak artykułów, które punkt po punkcie radzą, co możemy zrobić, by personal branding nie był dla nas tylko pustymi i modnymi słowami. Jedną, wartą uwagi propozycją jest prowadzenie bloga eksperckiego. Czy takie rozwiązanie jest rzeczywiście dla Ciebie? Oczywiście!

Każdy z nas posiada wiedzę, którą może podzielić się z innymi. Być może wiąże się ona z aktywnością zawodową, a może z hobby lub z czynnościami wykonywanymi na co dzień. Jesteśmy ekspertami i posiadamy różnego rodzaju doświadczenia, z których można czerpać.

Każdy z nas posiada wiedzę, którą może podzielić się z innymi. Być może wiąże się ona z aktywnością zawodową, a może z hobby lub z czynnościami wykonywanymi na co dzień. Jesteśmy ekspertami i posiadamy różnego rodzaju doświadczenia, z których można czerpać. Dlaczego o nich nie opowiedzieć, nie pójść o krok dalej i zacząć tworzyć wyjątkową społeczność, gdzie będziemy zapraszać do dialogu? Popularne blogowanie możemy z powodzeniem przenieść na płaszczyznę branżową i rozpocząć swoją przygodę z blogiem eksperckim. Od czego zacząć?

U mnie czy u Ciebie?

Na początku musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy chcemy prowadzić bloga eksperckiego na własnej domenie, czy może dołączyć do grona blogerów piszących na łamach portali branżowych i tematycznych stron internetowych. Własna strona daje więcej swobody, jednakże aktywność na zewnętrznym portalu podwaja szansę na zdobycie większej ilości odbiorców. Wszystko za sprawą dodatkowej promocji naszych treści proponowanej przez wydawcę portalu czy też strony. Wiarygodność wybranego medium, budowana dzięki wartościowym treściom i obecności szanowanych specjalistów, ułatwi nam dotarcie do szerokiego grona odbiorców i nawiązanie interakcji z grupą docelową. Prestiż strony czy portalu, na którym zdecydujemy się publikować jako eksperci, przekłada się na wysoką liczbę wyświetleń wszystkich treści naszego autorstwa.

Tylko ten, kto nic nie robi, nie robi też błędów. Są jednak takie nawyki, które warto zmienić, by twój zespół był zmotywowany i widział w tobie w prawdziwego lidera.

Mam już bloga eksperckiego. I co dalej?

Na samym tworzeniu treści się nie kończy. Skoro postawiliśmy już pierwszy krok i staliśmy się szczęśliwymi posiadaczami bloga eksperckiego, teraz czas na jego promocję. Pierwszą możliwością jest wsparcie oferowane przez portal lub stronę internetową, która udostępniła nam konto blogerskie. Rozważmy wykupienie dodatkowej promocji, będącej inwestycją w siebie i swój wizerunek. Czytelnicy po lekturze naszych tekstów mogą odezwać się do nas, dopytać o poruszane kwestie, ale także zaproponować współpracę czy realizację ciekawego projektu. Poprzez bloga eksperckiego komunikujemy branży, że jesteśmy wartościowym partnerem do rozmów. Blog otwiera drzwi przed atrakcyjnymi propozycjami zawodowymi, pokazuje naszą otwartość na zmiany i chęć do stałego rozwoju. W oczach potencjalnych pracodawców tego rodzaju aktywność to duża zaleta, świadcząca nie tylko o świadomości trendów panujących na rynku pracy, ale i o posiadanej wiedzy oraz umiejętności jej zastosowania.

Jeśli prowadzimy bloga eksperckiego koniecznie podlinkujmy go na swoim koncie na LinkedInie czy GoldenLinie. Dołóżmy starań, by był widoczny dla odwiedzających nasze profile branżowe. Wysyłając CV dodajmy adnotację o swojej eksperckiej aktywności i opiszmy pokrótce tematykę bloga. Bądźmy aktywni w grupach zawodowych i na forach, gdzie zaprosimy innych do lektury naszych tekstów. Dobrym pomysłem będzie publikacja treści właśnie na LinkedInie, gdzie osoby dodane do sieci kontaktów będą miały okazję zapoznać się z tworzonym contentem. Zapraszając do komentowania publikacji i dzielenia się opinią dbamy o networking i wychodzimy naprzeciw możliwości nawiązania nowych relacji biznesowych.

Blog ekspercki to szansa na profesjonalne zaprezentowanie swojej osoby i pokazanie, że mamy wiele do zaoferowania branży, której tematykę poruszamy. Nie bójmy się spróbować. Z czasem sami przekonamy się, że budowanie własnej przestrzeni w sieci przynosi mnóstwo satysfakcji i korzyści zawodowych.

***

Marta Bober jest redaktor naczelną portalu HRownia.pl

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close