Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Debiut Roku – Fashion Post

Debiut Roku – Fashion Post

Głosowanie na Bizneswoman Roku Publiczności trwa. Przeczytaj kwestionariusze finalistek i oddaj swój głos.

Justyna Duszyńska i Maryna Tomaszewska stworzyły Fashion Post medium modowe, które jednocześnie jest portalem promującym modę polską, młodych projektantów i kreatywne inicjatywy. Przemyślana i konsekwentnie wdrażana strategia marketingowa oraz współpraca z wyspecjalizowanymi dziennikarzami spowodowały, że Fashion Post uchodzi za jeden z najbardziej merytorycznych portali modowych w Polsce.

Dlaczego zdecydowały się Panie założyć firmę?

Maryna Tomaszewska: Uznałam, że po wielu latach pracy zarówno czysto artystycznej, jak i projektowania dla korporacji oraz wydawnictw książkowych i prasowych nadeszła pora, aby w pełni wykorzystać dotychczasową wiedzę i doświadczenie zawodowe, a z drugiej strony zdobyć zupełnie nowe umiejętności. Bardzo cenię sobie niezależność, a własna firma daje możliwość realizacji swojej wizji. Jest to wielkie wyzwanie, które jeśli się mu sprosta, przynosi równie dużą satysfakcję, a na co dzień dostarcza potężną dawkę adrenaliny.

Justyna Duszyńska: Przez ponad dziesięć lat pracowałam w korporacjach mediowych. Zdobyłam ogromne doświadczenie zarówno pod kątem strategicznego prowadzenia projektów, jaki i w zarządzaniu zespołami. Uznałam, że przyszedł czas, aby wykorzystać zdobyte doświadczenie do realizacji własnych projektów i podjęcia nowych ciekawych wyzwań. Ważnym momentem przy podejmowaniu decyzji, było zbudowanie wspólnej wizji naszej firmy z moją wspólniczką – Maryną.

Co było największym wyzwaniem i jak udało się je pokonać?

MT: Stworzenie na bardzo trudnym rynku lifestyle’owym zupełnie nowego serwisu bez wsparcia wielkiego wortalu czy dużego wydawnictwa prasowego. Naszą szansą, ale zarazem ryzykiem i wyzwaniem było wejście z odmienną koncepcją zarówno graficzną jak merytoryczną i wydawniczą. Było to niewątpliwie rzucenie się na głęboką wodę, a potem, używając dalej tej przenośni, płynięcie do celu pod prąd. Udało się, bo dołączyli do nas znakomici współpracownicy, zobaczywszy w Fashion Post właśnie możliwość innego, nowatorskiego, bardziej ambitnego przekazu. Ogromnie ważne było również to, że szybko doceniła nas branża modowa, potem reklamodawcy i – co oczywiście najważniejsze – stale rosnąca rzesza czytelników i użytkowników.

JD: Obszar w którym działamy jest niezwykle trudny, z jednej strony mamy mocną konkurencję, a z drugiej branża lifestyle’owa jest nadal w Polsce mało rozwinięta pod kątem biznesowym. Tak jak powiedziała Maryna – „rzuciłyśmy się na głęboką wodę”. Okazało się, że dużym wyzwaniem jest znalezienie właściwych współpracowników, którzy mieliby odpowiednią wiedzę, kompetencje dziennikarskie i redaktorskie. Chcąc robić serwis reprezentujący dobry merytoryczny poziom, musiałyśmy zadbać o stworzenie profesjonalnego, dynamicznego, rozumiejącego naszą koncepcję biznesu zespołu. Dzięki niemu udaje się nam zrealizować założone cele zarówno oglądalnościowe, jak i biznesowe.

Co Panie inspiruje do działania?

MT: Inspirujący jest dla mnie wysiłek intelektualny, stymulują mnie ambitne cele, przeciwstawienie się utartym wzorcom, poszukiwanie nowych form. Doskonale też działa kontakt ze studentami, których uczę na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, a od ponad roku praca w Fashion Post, tak inna od tego, co do tej pory robiłam.
W trudnych momentach wspierają mnie wartości, które wyniosłam z domu i historia mojej rodziny, ludzi, którzy nawet w tragicznych okolicznościach nie poddawali się. Na co dzień znacznie pomaga, że jestem optymistką i staram się w każdej trudności odnaleźć coś pozytywnego, a porażki traktuję jak lekcje, które należy możliwie najlepiej odrobić. W najczarniejszych chwilach ratuję się humorem i autoironią. No i tenis, zwłaszcza trening wcześnie rano, jest niezastąpiony. W Fashion Post inspirujące są dla mnie rozmowy z moją wspólniczką, Justyną, która potrafi spojrzeć na świat z zupełnie innej, niż ja, perspektywy, co często przynosi dobre rozwiązania.

JD: Jestem z natury osobą zadaniową i dużą motywacją jest dla mnie stawianie sobie kolejnych celów. To mnie napędza do działania, pracy i rozwiązywania problemów. Uwielbiam kontakty z ludźmi – zarówno te formalne, biznesowe jak i przyjacielskie. Rozmowy z nimi, dzielenie się pomysłami, dyskusje merytoryczne na różne tematy, są dla mnie dużym źródłem inspiracji. W trudnych momentach, dużym wsparciem jest dla mnie mąż, który ma swoje sposoby, aby zmotywować mnie do dalszego działania i moja wspólniczka, Maryna, która jako urodzona optymistka, zawsze znajduje „światełko w tunelu”.

Co Panie uważają za swój największy sukces?

MT: Trójkę moich dzieci, najmłodsze przyszło na świat kilka dni temu.

JD: Mam wiele zawodowych sukcesów na koncie, a z Fashion Post jestem szczególnie dumna. Gdybym jednak miała postawić coś na pierwszym miejscu to jest to rodzina – mąż i dwójka wspaniałych dzieci.

Dlaczego zdecydowały się Panie wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

MT: Od momentu jego powstania, choć sama nie miałam podstawy, aby wziąć w nim udział, interesowałam się tym konkursem, który wspomaga i promuje aktywne kobiety, co uważam za szczególnie ważne i potrzebne. Tym bardziej cieszę się, że do tej edycji został zgłoszony Fashion Post. Już nominacja jest dla nas wyróżnieniem, choć naturalnie chciałybyśmy, aby to nasz portal został wybrany debiutem roku. Bycie tak docenionym dałoby nam ogromną osobistą satysfakcję, a jednocześnie znaczne biznesowe wsparcie.

JD: Znam ten konkurs od momentu jego powstania i z uwagą przyglądałam się kolejnym edycjom. To wspaniała inicjatywa, która wspiera kobiety działające w biznesie. Ta nominacja jest dla nas ogromnym wyróżnieniem. Mam też nadzieję, że nasza firma i to co robimy zostanie docenione przez jury.

Swój głos możesz oddać, klikając na: www.forbes.pl/bizneswomanroku

Plakat Bizneswoman Roku

 

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close