Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Dobry sklep internetowy – jak wyróżnić się w branży e-commerce?

Dobry sklep internetowy – jak wyróżnić się w branży e-commerce?

Ponad połowa polskich Internautów kupuje online. Jak się wyróżnić radzi Ewelina Stachowiak ze Smart MBC.

Już ponad połowa polskich Internautów decyduje się na zakupy online – wynika tak z danych przygotowanych przez home.pl, firmę Gemius oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój branży e-commerce. Doskonałym tego potwierdzeniem jest wciąż rosnąca wartość polskiego rynku w tej branży. W samym tylko 2015 roku wyniosła ona 33 mld złotych. O sukcesie sklepów internetowych decyduje w głównej mierze wzrost liczby Internautów, rozwój technologiczny i powszechne dziś stosowanie urządzeń mobilnych.

To, co wyróżnia nowoczesnych klientów sklepów internetowych, to przede wszystkim wysoka świadomość marek oraz serwisów dostępnych w sieci. To, co stanowi z kolei najważniejszy wyznacznik dokonywanych w ten sposób zakupów, to w głównej mierze szybkość, wygoda i oszczędność. W związku z powyższym, przyznać należy, że o nowoczesność, funkcjonalność i intuicyjność chodzi. Jak zatem stworzyć dobry sklep internetowy? Niekwestionowanym wyróżnikiem jest z pewnością ciągłe wprowadzanie innowacji. Zanim jednak o innowacje te zadbamy, uwagę skupić należy na rzeczach podstawowych.

Dobre oprogramowanie sklepu to podstawa

Wybór dobrego oprogramowania dla sklepu może okazać się nie lada wyzwaniem. Dzieje się tak dlatego, ponieważ oferowane na rynku silniki sklepowe często nie są w stanie zaspokoić jednocześnie wszystkich potrzeb przyszłych użytkowników. To, z czym spotykamy się na co dzień, to przede wszystkim nie idąca w parze intuicyjność oprogramowania z szerokim spektrum możliwości, jakie jest w stanie zaoferować. Zazwyczaj jest tak, że oprogramowanie jest albo intuicyjne albo niezwykle funkcjonalne. To, o czym powinniśmy pamiętać podczas wyboru oprogramowania, to przede wszystkim jego dopasowanie pod kątem specyfiki działalności. Może zdarzyć się tak, że dane oprogramowanie okaże się mniej użyteczne, ale będzie posiadać rzeczy na tyle specyficzne, których nie znajdziemy w przypadku innych silników, a które okażą się niezbędne w naszej codziennej pracy. Tu ważne jest też wsparcie techniczne. Istnieją na rynku oprogramowania, które wsparcie takowe zapewniają i to na dobrym poziomie. Jest to niezwykle ważne, zwłaszcza w początkowych dniach konfiguracji i obsługi sklepu.

Strona główna sklepu i ciekawa prezentacja oferty

Dobry sklep internetowy to przede wszystkim sklep przyjazny Internautom. W tym celu konieczna jest dbałość o przygotowanie kompleksowej i atrakcyjnej dla klientów oferty. I tu zatrzymajmy się na chwilę. W dzisiejszych czasach to, co warte uwagi, musi być przede wszystkim atrakcyjne dla oka. Odchodzi się już od długich, sztampowych i nic nie mówiących opisów. Karty produktów powinny przyciągać wzrok i zachęcać do pozostania na dłużej. W tym celu warto pójść w stronę infografik, prezentacji, czy ofert wideo – wszystko zależy oczywiście od rodzaju prowadzonej działalności. Niekiedy wskazany może okazać się przerost formy nad treścią. A jak powinna wyglądać sama strona główna? Czytelna, atrakcyjna pod względem wizualnym, zachęcająca – i tu sprawdzają się odpowiednio zaprezentowane promocje, nowości czy bestsellery. Należy pamiętać, że znaczna część Internautów to osoby szukające w sieci przecen i atrakcyjnych promocji. Informacje o nich powinny zatem znajdować się w miejscach wyeksponowanych, tak, aby nakłonić do przejrzenia całej oferty i ułatwić zakup.

Nawigacja i proces sprzedażowy

Czynnikiem, który w znacznej mierze decyduje o sukcesie sklepu, jest także jego nawigacja. Proces poszukiwania i poruszania się po kartach produktów powinien być intuicyjny i nieskomplikowany. Klienci w każdym momencie powinni mieć także możliwość powrotu do strony głównej sklepu. Intuicyjny i prosty powinien być ponadto proces składania zamówienia w sklepie internetowym. Każdy kolejny krok, począwszy od wyboru danego produktu, a skończywszy na płatności online, powinien być nie tylko sprawny i prosty, co przede wszystkim bezpieczny. Struktura sklepu jest zatem ważna tak samo, jak atrakcyjność jego produktów.

O sukcesie sklepu internetowego decyduje wiele czynników. Te, opisane powyżej, dotyczą przede wszystkim jego wyglądu. Na szczególną uwagę zasługuje również sposób prowadzenia sklepu online. I nie chodzi tu wyłącznie o właściwą strategię cenową, która jest oczywiście kluczowa w obliczu nieustannie wzrastającej konkurencji. To, na co warto zwrócić uwagę, zwłaszcza w obecnych czasach, to autentyczność i sposób komunikacji z klientem. Autentyczność – pokaż, że utożsamiasz się z tym, co sprzedajesz w swoim sklepie. Zbuduj otoczkę, opowiadaj o swoim biznesie, zadbaj o pozytywy wizerunek. Postaw na oryginalność – dziś nie wystarczy powiedzieć, że jest się profesjonalnym. Z pewnością jest coś, co chciałbyś przekazać swoim klientom i co sprawi, że zbliżysz się do nich w naturalny sposób. Zbuduj pozytywne relacje z klientami. To czas, kiedy możesz zwracać się do nich personalnie. Spraw, by klienci Cię zapamiętali – może warto pomyśleć nad kreatywnymi i humorystycznymi mailami? I na sam koniec: nie bój się konkurencji – ona była przecież zawsze!

Ewelina Stachowiak jest Specjalistą ds. Marketingu, w firmie Smart MBC zajmuje się prowadzeniem sklepu internetowego z usługami i narzędziami HR: http://sklep.smartmbc.pl/

***

W cyklu przygotowywanym przez specjalistów SMART MBC ukazały się także:

Jak stworzyć nowoczesne CV.

Zwróć uwagę pracodawcy – stwórz profesjonalną wideoprezentację.

Testy psychometryczne w procesie rekrutacji.

Dress Code na rozmowie o pracę.

Jak pisać list motywacyjny.

Referencje to nasze wizytówki.

Przyjazne miejsce pracy.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close