Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Widzisz kolejny sensacyjny sondaż i zastanawiasz się, czy to manipulacja? Zobacz jak czytać liczby, żeby nie dać się oszukać.

Widzisz kolejny sensacyjny sondaż i zastanawiasz się, czy to manipulacja? Zobacz jak czytać liczby, żeby nie dać się oszukać.

jak czytać liczby, żeby nie dać się oszukać
Business vector created by Freepik

 

Sondaże, badania, rankingi – dziś liczby rządzą światem. Już nie tylko biznesu, ale także polityki. Media chętnie podpierają się konkretnymi danymi, bo te uwiarygadniają newsy. Czy jednak wszystkim liczbom można wierzyć? Jak to możliwe, że sondaże tak różnią się od siebie? Ten raport wyjaśnia, jak czytać liczby, żeby nie dać się oszukać.

Na sondaże, liczby, rankingi i wskaźniki narzekamy od dawna: na ich metodologię, sposób przedstawiania i zestawiania wyników. Czy ta krytyka jest uzasadniona? Jak korzystać z danych, jak przedstawiać liczby, jak je interpretować i wizualizować, aby nie fałszować obrazu rzeczywistości?  I dlaczego PKB Irlandii w 2015 roku rosło szybciej niż w Chinach i Indiach? – pytają twórcy raportu.

Aby odpowiedzieć na te pytania przygotowali raport „Data News, czyli jak liczby rządzą światem”.

Gdy chcemy uzasadnić daną tezę lub opinię, niemalże intuicyjnie sięgamy po dane, które będą jej dowodzić. W erze Big Data są one ogólnie dostępne, a ta wielość daje duże pole do manipulacji i rodzi pokusę ich wybiórczego stosowania. Dlatego autorzy raportu w zwięzłej formie przedstawiają zawiłości związane z wykorzystaniem liczb do celów informacyjnych oraz podpowiadają, jak nie dać się manipulacjom.

Z raportu dowiemy się zatem:

• jak czytać sondaże
• czy są one w ogóle przydatne
• które rankingi są lepsze, a które gorsze
• jak graficznie przedstawiać dane
• jak majstrowanie w metodologii wpływa na kształt zestawienia
• jak dane mogą kształtować świadomość społeczną
• jak interpretować i porównywać liczby

Ponadto raport pokazuje, jak można manipulować sondażami – i na co trzeba zwracać uwagę, gdy chcemy się na nie powołać.

W gronie autorów raportu znaleźli się:

• Michał Szapiro (CEO, Agencja SZAPIRO|SCHWANN)
• Karol Schann (dyrektor operacyjny, Agencja SZAPIRO|SCHWANN)
• Alicja Defratyka (ekonomistka, autorka projektu ciekaweliczby.pl)
• Jakub Bierzyński (prezes domu mediowego OMD, jeden z założycieli SMG/KRC Poland)
• Tomasz Szapiro (Instytut Ekonometrii SGH)
• Ignacy Morawski (szef platformy SpotData i dyrektor Działu Analiz i Raportów Bonnier Business Polska)
• Sebastian Lis (założyciel studia graficznego Logotomia)

RAPORT MOŻNA POBRAĆ TUTAJ

Wydawcami raportu są:

SZAPIRO|SCHWANN www.szapiro.pl
Agencja łącząca kompetencje firmy doradczej i think-tanku działającego w obszarze Public Relations. Zarządza reputacją klientów, wspierając ich kluczowe inwestycje oraz odpowiadając za przygotowanie i wdrożenie strategii komunikacji. Specjalizuje się w tworzeniu wizerunku korporacyjnego i działaniach Public Affairs z wykorzystaniem narzędzi cyfrowej komunikacji.

Ciekaweliczby.pl to autorski projekt edukacyjny przybliżający opinii publicznej warte poznania fakty oparte o konkretne dane liczbowe. Ideą jest prezentowanie danych tak, by każdy mógł łatwo wyciągnąć z nich obiektywne wnioski i krytycznie spojrzeć na otaczającą nas rzeczywistość. To cenna umiejętność w dobie post-prawdy, gdy granice między faktem i opinią, prawdą i fałszem, informacją
i dezinformacją coraz bardziej się zacierają.

Studio Logotomia www.logotomia.com.pl
Studio kreatywne specjalizujące się w brandingu. Nadaje markom tożsamość od 2006 roku.
Współpracuje zarówno z dużymi korporacjami, jak i mniejszymi firmami oraz organizacjami pozarządowymi.

Partnerzy:

Jakub Bierzyński www.bierzynski.pl

Prezes domu mediowego OMD, a także jeden z założycieli SMG/KRC Poland (dziś Millward Brown), największej w Polsce agencji badań rynkowych. Socjolog, przedsiębiorca, inwestor, publicysta, komentator rynku mediów i aktualnych kwestii społecznych.

SpotData www.spotdata.pl

Jest platformą wizualizacji i analizy danych ekonomicznych, działającą na styku mediów i analiz. Dzięki SpotData można bardzo szybko i łatwo zobaczyć najważniejsze trendy w polskiej gospodarce.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera. Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji w postaci wiedzy biznesowej, zawodowej i psychologicznej, informacji o wydarzeniach, które organizujemy i  nowościach w serwisach SukcesPisanySzminka.pl i SukcesToJa.pl oraz informacji handlowych. Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-722) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.

Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!






Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close