Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Nowe przywództwo jest kobietą. Zobacz, co potrzeba, by zbudować firmę, która odniesie sukces i da spełnienie!

Nowe przywództwo jest kobietą. Zobacz, co potrzeba, by zbudować firmę, która odniesie sukces i da spełnienie!

jak założyć firmę
Business image created by Creativeart - Freepik.com

 

Czy da się odnieść sukces i być szczęśliwą?

Rynek pracy zmienia się nie tylko z nowym pokoleniem. Żyjemy u schyłku ery korporacyjnych zombie. Ery, w której byłyśmy niewolnicami firmy, której nie lubimy. Nadchodzi era pracy, która daje spełnienie i dumę. Jesteśmy we wczesnych dniach globalnej rewolucji w sferze tego, jak zarządzamy i przewodzimy organizacjom. I zajmie nam to jeszcze kilka lat, by ten nowy trend stał się wypracowanym standardem, natomiast zmiana jest już nieunikniona i dobrze widoczna.

LIDERKA DAJE LUDZIOM WIARĘ WE WŁASNE SIŁY – PRZECZYTAJ WYWIAD Z NATALIĄ BOGDAN.

Wbrew medialnym raportom o strasznym i trudnym świecie, ludzie coraz częściej mówią: “Basta. Nie dam się przestraszyć. Nie będę się kierować lękiem w budowaniu mojego życia i mojej kariery”. Najłatwiej znajdziesz ich szukając na sieci tagów #ReinventingOrganisation czy #PurposeDriven. Duże społeczności naukowców, ludzi biznesu i pracowników organizacji wychodzą z cienia czasów pionierów i dostają coraz więcej uwagi mediów i opinii publicznej. Pewnie i Tobie obiły się o uszy nazwiska takie jak Laloux (tak, to ten od „Pracować inaczej”) i technologie jak Holacracy.

Przywództwo jest kobietą

Kobiety od zawsze były odważne, głodne lepszych rozwiązań i gotowe, by udać się w nieznane, w nadziei, że tam leży lepsza przyszłość nas i naszych rodzin. Szukanie lepszego losu mamy w krwiobiegu. Dlatego nowe organizacje to nasz naturalny habitat, miejsce którego nie tylko jesteśmy ciekawe, ale miejsce, gdzie jako kobiety będziemy się czuły lepiej, bardziej u siebie. Dodatkowo, cechy kobiece – jak intuicja, myślenie asocjatywne i inteligencja emocjonalna oraz zdolność unoszenia się ponad własne ego, by spojrzeć z szerszej perspektywy to centralne zdolności potrzebne liderom przyszłości.

Organizacja z sensem czy bez sensu?

Co charakteryzuje te nowe, szczęśliwe organizacje? Przede wszystkim to, że kierują się one kompasem, który nazywa się Purpose. Purpose to trudne do przetłumaczenia słowo. No bo jak je nazwać? Sens? Cel? Wyższe znaczenie? Już na początku lądujemy na gruncie, który niekoniecznie pasuje do zarządzania. Albo przynajmniej klasycznego rozumienia zarządzania. Skrótowo Purpose to po prostu DLACZEGO, czyli powód istnienia organizacji. To, co organizacja wnosi w świat, co aspiruje, by osiągnąć.

Powód istnienia organizacji nabiera znaczenia ze wzrostem ilości millennialsów w firmach, którzy ciągle pytają „Dlaczego?” i „Czemu ma to służyć?”. Drugim jego źródłem jest bogacenie się społeczeństwa, przy jednoczesnym braku wzrostu poczucia szczęścia. Zysk, pieniądz nie wystarcza już jako odpowiedź na pytanie „Czemu nie jeżdżę częściej na wakacje? Czemu pracuję nadgodziny zamiast spędzać czas z tymi, których kocham? Czemu staram się najbardziej jak potrafię?”. Widzimy dookoła siebie (i czasem w lustrze) ludzi, którzy by nie ulec wypaleniu poszukują odpowiedzi, która nakarmi duszę, nakarmi potrzebę znaczenia.

Jak znaleźć Powód istnienia mojej organizacji?

Ja od zawsze uwielbiałam „hacki”, czyli tricki, drogi na skróty, tajne tunele, które pozwalają dostać się do celu szybciej. Dlatego opowiem Wam o najszybszej jaką znam drodze do odnalezienia Powodu organizacji. I przy okazji drodze, której nie da się przeskoczyć.
Jako, że taki Powód się bardziej odkrywa, niż tworzy powstaje pytanie – gdzie toto mieszka i jak to znaleźć? Żeby rozpoznać, odkryć i nazwać powód istnienia organizacji szalenie pomocnym jest naostrzyć narzędzia, które pozwalają nam go rozpoznać i w pełni zrozumieć. I poligon ćwiczeń.

Znów, jak zawsze – Zacznij od siebie

Wiecie pewnie co powiem – najlepszy dostępny każdemu poligon to wnętrze siebie samego. Dlatego następne paragrafy są o tym, jak bez spędzenia pięciu lat w klasztorze możesz zrozumieć jaki jest Twój powód bycia w świecie. Ostrzegam: ja wierzę, że każdy z nas przynosi na świat talenty, które a. są ważne dla naszego otoczenia i b. mamy za zadanie służyć innym naszym talentem, tak byśmy wspólnie stworzyli świetny świat, obojętnie czy patrzymy na wycinek tego świata pt. „dom i rodzina”, czy „praca”, czy „globalnie: ziemia i kosmos”.

Miejscem, gdzie najłatwiej spotkać te odpowiedzi są role, które pełnimy. I to zarówno te obiektywne (córka, ciocia, przyjaciółka), jak i te subiektywne (uwaga, trzymaj się mocno, będzie jak w sadze fantasy: kapłanka progów przejścia i siostra klanowa). Patrząc na te role szukamy tego, z kim jesteśmy w nich powiązani, komu służymy, co próbujemy osiągnąć w tych rolach. Ja np. jako kapłanka progów przejścia (a nie często usłyszysz ode mnie takie nazywanie tej roli w pełnym świetle dnia) wspieram liderów i organizacje w transformacji, w przejściu pomiędzy ich Starą Historią a Nową Historią.

Jako siostra klanowa podróżując po świecie dosyć szybko i intuicyjnie rozpoznaję tych, którzy są w tej samej podróży, co ja, którzy szukają podobnego znaczenia, odpowiedzi na złożone pytania. Od kiedy tak nazwałam te role i wiem, DLACZEGO je pełnię czuję, że jest mi w nich jaśniej i łatwiej, że jestem w nich z zupełnie innego poziomu pewności siebie i poczucia oczywistości. Samo nazwanie i rozpoznanie dodało mi mocy i „walidacji”, czyli potwierdzenie, że to co robię jest właściwe i że mi wolno.

…a potem zachowaj dla siebie

Odkrywanie Powodu to nie podróż w nieznane, w której napotkają Cię same niespodzianki. To raczej powolne rozluźnianie się, aż osiądziesz głęboko w sobie rozpoznając to, co zawsze wiedziałaś. To raczej takie poczucie jak powrót do domu. Kiedy więc będziesz nazywać a później skanować swoje role, te obiektywne i te subiektywne poczuj, co cię w nich uwodzi, co daje ci poczucie komfortu, relaksu i głębokie poczucie bycia właściwym. Kiedy znajdziesz swoje odpowiedzi, pobądź chwilę z nimi w intymności niedzielenia się nimi z nikim innym. Sprawdź, czym są, jak się w nich masz, jak chcesz je nazwać do świata, komu i kiedy chcesz o nich opowiedzieć. Daj sobie czas na to.

I w końcu wyjdź na światło dzienne

Po tych próbach sprawdź, która z Twoich ról i jaki Powód mogą być dobrym przewodnikiem, inspiracją dla Twojego zespołu i firmy. Na poziomie firmy proces jest całkiem podobny jak na poziomie indywidualnym. Zobaczcie, jaką faktycznie wartość przynosicie waszym klientom? Co ludzie cenią w Was najbardziej? Jak Was opisują? Co czujecie, że jest Waszą prawdziwą naturą? Do czego inspirujecie? Co pobudzacie w świecie? Opowiedzcie sobie te historie słuchając siebie nawzajem z otwartością i uważnością, a zapewniam Cię, że Wasz Powód stanie się dla Was jasny.

Dobrym pomysłem jest powiesić duży arkusz papieru, na którym przez określony czas zbieracie pojęcia, które w Was jako firmie budzą rezonans, na które reagujecie zaintrygowaniem i uwagą. Niech ten zbiór zainspiruje finalne nazwanie Waszego Powodu.

I co dalej?

Czemu służy taki Powód organizacji? Głównie temu, by wszyscy mogli samodzielnie podejmować decyzje i odważnie przejmować obowiązki w swoim zakresie odpowiedzialności, By ludziom się chciało. By organizacja była żywym organizmem w dynamicznym dialogu z klientami. By to, co robimy w pracy pozwalało nam przybliżać się do tego, co jest naszym celem w życiu. By wartościowe nie działo się po pracy, ale również w pracy.

Jeśli czujesz, że właśnie tam gdzie jesteś, potrzebujesz odnaleźć ‘DLACZEGO’, albo być może już je masz, ale potrzebujesz dobrej fali, która uniesie Cię dalej, albo po prostu od bardzo dawna interesujesz się nowymi organizacjami, turkusem i jego wdrożeniami – serdecznie zapraszam Cię na spotkanie społeczności liderów „z celem” (purpose-driven leaders), które odbędzie się w Warszawie 20 & 21 czerwca.

Zobacz program na naszej stronie: http://leadershipfestival.com/
Jeśli masz jakieś pytania, pisz do mnie śmiało na: karolina@leadershipfestival.com
Jeśli poczujesz, że to event na którym nie może Cię zabraknąć kup bilet o tutaj.

Jeśli wpiszesz promocode: SukcesPisanySzminka dostaniesz 10% zniżki!

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close