Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Korporacja – Agnieszka Kosik, MediaCom Warszawa

Korporacja – Agnieszka Kosik, MediaCom Warszawa

Głosowanie na Bizneswoman Roku Publiczności trwa. Przeczytaj kwestionariusze finalistek i oddaj swój głos.

AGNIESZKA KOSIK – MediaCom Warszawa Sp. z o.o. – CEO
Ma ponad 20-letnie doświadczenie pracy w firmach z branży reklamowej. Pod jej kierunkiem zysk MediaComu wzrósł trzykrotnie i to w okresie, kiedy w Polsce nastąpiło spowolnienie gospodarcze i ograniczanie budżetów reklamowych. MediaCom dołączył do grona największych agencji mediowych, a spółka osiągnęła czołową pozycję w swojej kategorii pod względem efektywności realizowanych działań oraz profesjonalnego podejścia do obsługi klienta.

Jaka była Pani droga na to stanowisko?

Początki mojej kariery zawodowej zbiegły się z narodzinami branży reklamowej w Polsce, czyli prawie 25 lat temu. To właśnie na początku lat 90-tych w Polsce powstało wiele lokalnych oddziałów zagranicznych agencji. Swoich sił próbowali na tym polu także polscy managerowie i w ten właśnie sposób rozpoczęłam swoją karierę w domu mediowym Optimum Media OMD. Zaczynałam od postaw – mozolna praca nad tabelkami z media planami na stanowisku plannera. To były bardzo ciekawe czasy:)
W 2001 roku zostałam dyrektorem zarządzającym Optimum Media OMD, a po dwóch latach uznałam, że czas na kolejny krok do przodu. I tak zaczęła się moja fascynująca przygoda z MediaComem, do którego dołączyłam w 2003 roku jako dyrektor zarządzający. Po pięciu latach objęłam stanowisko CEO. W międzyczasie stworzyłam i zarządzałam siostrzaną dla MediaComu spółką – Guideline, którą ostatecznie połączyłam z domem mediowym Maxus, tworząc czwarty dom mediowy w sieci WPP w Polsce.
Od momentu, kiedy objęłam obecne stanowisko w strukturach MediaComu, agencja potroiła swoje zyski. I to w okresie spowolnienia gospodarczego, a co za tym idzie cięcia kosztów na wydatki reklamowe. Aktualnie MediaCom należy do czołówki rynku agencji mediowych w Polsce, pracując z takimi klientami jak m.in.: P&G, Play, GSK, Novartis, Coca-Cola, Lidl, Mars&Wrigley, Grupa Danone i Polpharma. Jesteśmy jedną z najbardziej nagradzanych agencji mediowych w Polsce. Wspólnie z klientami zdobyliśmy m.in. 47 x EFFIE, 40x Innovation Awards/Media Trendy; 7x MixxAwards; 3x KREATURA 2015, w tym Grand Prix.
Dodatkowo, czterokrotnie zdobyliśmy tytułu Domu Mediowego Roku przyznawanego przez magazyn Media i Marketing Polska, w tym trzykrotnie pod rząd (jako jedyny dom mediowy w kilkunastoletniej historii tego rankingu).

Co było największym wyzwaniem?

Największym wyzwaniem w mojej karierze było zdecydowanie objęcie przywództwa w MediaComie. Postawiłam sobie za cel osiągnięcie pozycji numer 1 na rynku domów mediowych. Według niektórych rankingów, np. firmy audytorskiej Stars, już w ubiegłym roku osiągnęliśmy ten cel. Według RECMY w 2015 r. uplasowaliśmy się na drugiej pozycji i wierzę, że w kolejnym zestawieniu będziemy już numerem 1.

Co Panią inspiruje do działania?

Przede wszystkim ludzie, z którymi pracuje: moje koleżanki i koledzy w MediaCom, nasi klienci i współpracujące z nami media. Jeśli chodzi o moich najbliższych współpracowników to właśnie w momentach wyzwań czuję, że pracuję w zespole bardzo profesjonalnych ludzi. To oni dają mi siłę i motywację do niepoddawania się i konsekwentnego dążenia do celu. Wierzymy, ze nie ma rzeczy niemożliwych.

Co Pani uważa za swój największy sukces?

Jeśli podejdziemy do tego od strony sukcesu zawodowego to na pewno wypracowanie tak silnej pozycji MediaComu. Udało się to dzięki wspaniałym i mądrym ludziom, którzy wspierają i inspirują mnie w codziennej pracy. Żaden prezes nie jest w stanie osiągnąć sukcesu bez pomocy swojego sztabu zaufanych ludzi. Jeśli jednak popatrzę na moje życie całościowo, to na pewno moim największym sukcesem jest moja rodzina, a w niej dwie, cudowne dziewczyny. Zapewne każda kobieta wie, że pogodzenie pracy z wychowywaniem dzieci jest przedsięwzięciem wymagającym wielu trudnych decyzji. I do tego sukcesu przyczynili się moi bliscy i przyjaciele.

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

W świecie biznesu niewiele jest konkursów, w których docenia się wyjątkowe kobiety. Na ogół ich kandydatury giną w gąszczu męskich reprezentantów. Tymczasem świat się bardzo zmienił i kobiety stoją za sterami już bardzo wielu firm, choćby w branży reklamowej. Żałuję, że trzeba tworzyć konkursy dedykowane tylko paniom, ale może jest to jeden z elementów, który pozwoli nam zmienić stereotypowe postrzeganie świata biznesu przez pryzmat silnych i twardych mężczyzn. Składając aplikację chciałam także pokazać, jaka jestem dumna z tego, gdzie teraz znajduje się MediaCom. No i oczywiście z siebie. Taka odrobina zdrowego egoizmu.

Swój głos możesz oddać, klikając na: www.forbes.pl/bizneswomanroku

Plakat Bizneswoman Roku

 

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close