Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Moja Firma – My Tummy

Moja Firma – My Tummy

Głosowanie na Bizneswoman Roku Publiczności trwa. Przeczytaj kwestionariusze finalistek i oddaj swój głos.

Joanna Komorniczak w ciągu 5 lat stworzyła globalną markę odzieży ciążowej, obecną dziś w 30 krajach. Współpracuje ze światowymi graczami jak Amazon i Alibaba. Jej firma odnotowuje imponujący wzrost dynamiki eksportu i wdraża innowacyjne rozwiązania z dziedziny IT, budując globalną e-sprzedaży.

Jaka jest historia Pani firmy?

Pod koniec 2006 roku dowiedzieliśmy się z mężem, że będziemy rodzicami. Pracowałam wtedy w jednej z dużych korporacji. To była długo oczekiwana ciąża, więc chciałam o niej powiedzieć wszystkim dookoła. W poszukiwaniu ubrań ciążowych nie trafiłam na coś, co przypadłoby mi szczególnie do gustu. Brakowało mi kolorowej wesołej odzieży, która podkreślałaby ciążowy brzuszek, zamiast go ukrywać. Wtedy właśnie narodził się pomysł, żeby produkować takie ubrania. Funkcjonalne i wygodne, ale też takie, w których kobieta nadal czuje się atrakcyjna. Mąż długo i konsekwentnie namawiał mnie do realizacji tego pomysłu, ale bałam się zrobić pierwszy krok. Na szczęście, wspierał mnie w idei założenia firmy nie tylko teoretycznie, ale również praktycznie, ponieważ będąc z wykształcenia finansistą CEMBA miał własną firmę, a także dużą wiedzę i doświadczenie. Zaczęłam szukać dostawców materiałów i podwykonawców, co okazało się trudnym zadaniem. Wiedziałam, że muszą to być najwyższej jakości ekologiczne, przyjemne w dotyku dzianiny. Takie, które będą służyły na długo i koniecznie produkowane w Polsce, a nie gdzieś na drugim końcu świata. Sprzedaż zaczęliśmy od wystawienia produktów „My Tummy” www.mytummy.pl na targach w Warszawie w 2010 roku. Następnie wsiedliśmy do samochodu i objechaliśmy sklepy w Polsce, pokazując nasze produkty „na żywo”. To był trafiony pomysł. W ten sposób przekonaliśmy wiele wahających się osób, że nasze produkty są wyjątkowe, świetnie wykonane, a dzianina jest jedyna w swoim rodzaju. Marka zaczynała od sprzedaży do kilkudziesięciu stacjonarnych sklepów w całej Polsce. Na początku 2011 roku powstał pierwszy sklep internetowy. W roku 2013 sprzedawaliśmy poprzez 15 sklepów internetowych oraz z franczyzobiorcami. Dziś sklepy My Tummy działają w wielu krajach Europy, Ameryce Północnej, RPA, Azji i Australii. Firma współpracuje globalnie również z Amazonem, który obsługuje logistykę w Europie zachodniej oraz USA. Kolejnym gigantem, z którym współpracujemy jest Alibaba, a już niedługo będziemy zmieniać software na Ferrari wśród sklepów internetowych. Obecnie pokazujemy nasze produkty na targach w Paryżu, Las Vegas, Kolonii a może dotrzemy do Szanghaju.

Co było największym wyzwaniem?

Największym wyzwaniem jest tworzenie nowych produktów oraz stworzenie odpowiedniej sieci sprzedaży do czego potrzebne są znaczne środki finansowe. Znalazłam projektantów, z którymi opracowujemy nowe produkty, wspólnie szukamy i zlecamy produkcję. Rzetelne firmy produkcyjne są też rzadkością. Finansowanie we wstępnej fazie było własne, ale to wystarczało tylko do pewnego momentu. Finansowanie bankowe udało się zdobyć ze wsparciem pomocy De Minimis i gwarancjami BGK.

Co Panią inspiruje do działania?

Zadowoleni i powracający klienci to największa satysfakcja i motywacja do dalszego działania. Spełniam się także zawodowo, bo to co robię jest fizycznie namacalne. Tworzenie nowych kolekcji, wkraczanie na nowe rynki i rozpoznawalność międzynarodowa są bardzo inspirujące.

Co Pani uważa za swój największy sukces?

Największy sukces jest jeszcze przede mną. Za duży sukces uważam przetrwanie na rynku pomimo rozpoczęcia działalności w dołku globalnego kryzysu finansowego, przekształcenie polskiej marki w globalną markę, a także zbudowanie wizerunku wiarygodnego Partnera biznesowego.

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

Zdecydowałam się wziąć udział w konkursie Bizneswoman Roku ze względu na prestiż oraz pokazanie innym kobietom, że można! Mam nadzieję, że więcej kobiet prowadzących biznes będzie wśród nas.

 

Swój głos możesz oddać, klikając na: www.forbes.pl/bizneswomanroku

Plakat Bizneswoman Roku

 

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close