Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Internet czy telewizja? Zobacz, co musisz wiedzieć o promocji w czasach, gdy rekomendacje na Facebooku stają się ważniejsze niż reklamy.

Internet czy telewizja? Zobacz, co musisz wiedzieć o promocji w czasach, gdy rekomendacje na Facebooku stają się ważniejsze niż reklamy.

rekomendacje na Facebooku
Business image created by Yanalya - Freepik.com

 

Młodzi nie lubią reklam. Zamiast telewizji wybierają serwisy z serialami i filmami, korzystają z programów blokujących reklamy. Jednocześnie są coraz bardziej skłonni, by płacić za transmisję on-line. Stają się także coraz większym wyzwaniem dla reklamodawców. Oto, co powinniście wiedzieć o trendach panujących wśród milenialsów (dzisiejsi 20- oraz 30- latkowie) oraz pokolenia Z (urodzeni po 2000 roku).

Jak wynika z raportu „Digital in 2017 Global Overview” opracowanego przez nowojorską firmę We are social Ltd. blisko 2,8 mld osób aktywnie korzysta z social media, co stanowi około 37 % światowej populacji. Nietrudno zatem ustalić, że media społecznościowe stają się coraz bardziej obecne niemal w każdym obszarze naszego życia. Dotyczy to szczególnie młodych pokoleń, przedstawicieli generacji Z i Y, dla których obecność w serwisach społecznościowych to dziś oczywistość.


OGLĄDAJ TAKŻE: JAK ZBUDOWAĆ WIZERUNEK MARKI ZA POMOCĄ SOCIAL MEDIÓW? OTO 3 ELEMENTY SUKCESU W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH [WIDEO].


Social media ważniejsze od telewizji

Badania Deloitte, przeprowadzone w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych, potwierdzają, że co trzeci przedstawiciel milenialsów i niemal każdy reprezentant pokolenia Z wykorzystuje social media do zdobywania wiadomości, podczas gdy telewizja stanowi źródło informacji dla zaledwie 21% młodych użytkowników. To właśnie social media stają się także miejscem, w którym podejmują decyzje zakupowe. 27% przedstawicieli pokolenia Z przyznaje, że polecenie online przez osobę z kręgu jej znajomych w social mediach, w wysokim stopniu pomaga podjąć im decyzje o kupnie danego produktu lub usługi. Dla porównania, w przypadku reklam telewizyjnych, takiego zdania jest jedynie 18 proc. ankietowanych.

Dodatkowym wyzwaniem dla reklamodawców staje się to, że młodzi, jeśli już oglądają telewizję, unikają reklam. Aż 99% ankietowanych z pokolenia Z oraz milenialsów przyznaje, że w trakcie oglądania telewizji wykonuje inne czynności. Jak pokazuje badanie Deloitte, patrząc w ekran, średnio zajmujemy się czterema innymi rzeczami. – Gdy firmy decydują się na tę formę reklamy, muszą mieć świadomość, że wskaźniki oglądalności to nie wszystko. Włączony telewizor nie gwarantuje uwagi widza. Planując kampanię reklamową, marki muszą uwzględnić siłę rekomendacji w social mediach – mówi Michał Owczarek, Creative+Strategy Director w Deloitte Digital.

Bądźmy w kontakcie

Przedstawiciele pokolenia Z i milenialsów lubią być w kontakcie, ale oznacza on trochę coś innego niż dla ich rodziców. Nie chcą dzwonić, rozmawiać przez telefon, pisać na służbowe e-maile. Wolą kontaktować się, na przykład przez Facebooka. Według badania Deloitte, blisko połowa (45%) konsumentów w USA deklaruje, że czuje się bardziej związana z firmą i brandem, jeżeli angażuje się w sieci społecznościowe. 70% milenialsów porozumiewa się z korporacjami za pomocą mediów społecznościowych. Prawie trzy czwarte z nich uważa, że jest to bardziej efektywny sposób niż rozmowa telefoniczna.

– Pokolenie wychowane w świecie nowych technologii świetnie wykorzystuje je, aby osiągnąć swoje cele. Media społecznościowe przynoszą korzyści obu stronom – zarówno markom, jak i odbiorcom. Natomiast nieodpowiednio stosowane mogą zrodzić wiele pytań i wątpliwości. Gdy firmy nie odpowiadają na potrzeby klienta, ten ma narzędzie, by podzielić się swoim niezadowoleniem z potencjalnymi konsumentami. Dlatego w świecie nowych mediów, dbanie o satysfakcję swoich odbiorców musi być priorytetem dla firm – mówi Olgierd Cygan, Deloitte Digital CE leader.

Binge-watching – czyli product placement zamiast reklamy

Pokolenie Z i Y przyznaje ponadto, że wraz z nowymi formatami, dostępnymi w sieci rozwijają się również nowe sposoby komunikacji treści. Jednym z nich jest binge-watching, czyli wielogodzinne oglądanie serii programów lub odcinków serialu, do czego przyznało się ponad 70% młodych użytkowników. W praktyce oznacza to, że ludzie oglądają seryjnie średnio sześć odcinków przez blisko pięć godzin non stop. Zwyczaje generacji Z i Y nie umykają czujności reklamodawców i marketerów, którzy bardzo skutecznie wykorzystują trend binge-watching.

– Jednym z wielu rozwiązań jest bardziej strategiczne lokowanie produktów w treściach, które są oglądane „seryjnie”, a które często są pozbawione reklam. Innym jest wypuszczenie pełnometrażowych filmów jako mini-seriali, aby uczynić je bardziej atrakcyjnymi – mówi Krzysztof Przybysławski, Digital Media Director z Deloitte Digital. – Oczywiście, pozostaje również rozwijanie nowych platform, które umożliwią zarabianie na fenomenie zjawiska binge-watching.

Nowa reklama on-line

Badanie Deloitte „Digital Democracy” pokazują również, że prawie połowa milenialsów używa oprogramowania blokującego reklamy internetowe. 85% respondentów tej grupy przyznaje, że robi to, by poprawić szybkość i wydajność internetu. Tym samym dotarcie do nich staje się kolejnym wyzwaniem dla reklamodawców. Rozwiązaniem może stać się reklama w oparciu o lokalizację (ponad połowa konsumentów przyznaje, że byłaby zainteresowana taką formą reklamy), czyli geolokalizacja, dzięki której internet ponownie przewyższa media tradycyjne, nieodwracalnie już zmieniając układ sił na rynku mediów.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!