Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Sukces w Korporacji – Dr Ewa Łabno-Falęcka

Sukces w Korporacji – Dr Ewa Łabno-Falęcka

bizneswoman roku

Głosowanie na Bizneswoman Publiczności trwa! Przeczytaj kwestionariusze finalistek i oddaj swój głos.

W nauce, dyplomacji czy w biznesie – w każdej z tych dziedzin odniosła spektakularny sukces.
Przez ostatnie 15 lat w firmie Mercedes-Benz Polska zbudowała praktycznie od zera zespół i strategię komunikacji produktu, marki i firmy oraz network relacji zewnętrznych. Pod jej kierunkiem zespół otrzymał wszystkie możliwe nagrody w dziedzinie zintegrowanej komunikacji marketingowej (PRotony, Golden Arrows, Top Marka, Superbrands, Szpalty Roku, dwukrotnie zwycięstwo w kategorii „Thinking Outside of the Box” Mediarun, dwukrotna nominacja do European Excellence Award). W 2016 roku sukcesem zakończyły się pilotowane przesz nią ze strony polskiego oddziału Mercedesa negocjacje z rządem dot. budowy fabryki silników do samochodów osobowych w Jaworze na Dolnym Śląsku (inwestycja rzędu 500 mln Euro). Społeczniczka, współzałożycielka i pierwsza prezeska (po dwie kadencje) Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego i Towarzystwa Przyjaciół MSN.

Jaka była Pani droga na to stanowisko?

Dość kręta, wybrukowana czasem śliskimi kamieniami, ale widać miałam bezpieczny napęd na cztery koła. I wielu życzliwych ludzi po drodze. Tych nieżyczliwych jakoś starałam się nie zauważać.

Co było największym wyzwaniem i jak sobie Pani z nim poradziła?

Do Mercedesa przyszłam z dyplomacji, więc branża motoryzacyjna była mi znana jedynie z punktu widzenia użytkowniczki samochodu (w kolejności: Łada Samara, Ford Mondeo, Audi 4, Audi 3, VW Beatle i Mercedes-Benz Klasa A). Musiałam trochę nadrobić znajomość rynku i produktu. To była niezła frajda poznawać osiągi poszczególnych modeli, rodzajów napędów, moment obrotowy czy współczynniki aerodynamiczności. Natomiast paradoksalnie same mechanizmy pracy w biznesie, nauce czy administracji państwowej praktycznie się nie różniły, podobnie jak otoczenie pracy zdominowane przez mężczyzn. Jak sobie radzić? Tutaj nie ma cudów – za pomocą „professionalism and personality”, kompetencji twardych i miękkich. Wśród tych ostatnich najważniejsze to umiejętność aktywnego słuchania, krytycznego myślenia oraz schowania głęboko do kieszeni swojego ego. To ostatnie akurat nam, kobietom, przychodzi na ogół łatwiej niż mężczyznom.

Co Panią inspiruje do działania?

Studiując jako 20-latka na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie, codziennie przechodziłam przez hall, na którego ścianie widniał cytat z „Tez o Feuerbachu” niezłego filozofa Karola Marksa: „Filozofowie rozmaicie tylko interpretowali świat; idzie jednak o to, aby go zmienić”. Brzmi to może z wysokiego C, ale generalnie coś mnie zawsze pchało do działania. I ciekawość – ponoć moja wada wrodzona. I na pewno możliwość pracy z ludźmi – bo tylko w rozmowie i wymianie myśli rodzą się ciekawe projekty. Arystoteles twierdził, że prawda rodzi się w dialogu.

Co Pani uważa za swój największy dotychczasowy sukces?

Jestem spełniona życiowo i zawodowo. Mam mądrą córkę, absolwentkę Oxfordu i obecnie doktorantkę UCL w Londynie. Napisałam niezły doktorat z teorii translacji literackiej, który jako książka ukazał się w Niemczech. A i w dyplomacji też jakoś dobrze mnie zapamiętali. W Mercedesie miałam dużo swobody na kształtowanie strategii komunikacji marketingowej, łącznie z na pierwszy rzut zwariowanymi projektami, co przyniosło nam chyba wszystkie możliwe nagrody w branży i spozycjonowało markę na nowo na polskim rynku. A Jawor i Powiat Jaworski na Dolnym Śląsku dostały dzięki ostatniej inwestycji Mercedesa (500 mln euro) unikalną szansę rozwoju. W sumie najwięcej do zrobienia mam jeszcze w grze w tenisa.

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

Bo to bardzo potrzebny konkurs.

Swój głos możesz oddać, klikając na: https://sukcespisanyszminka.pl/glosowanie/

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close