Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Jak zareklamować nieudane wakacje?

Jak zareklamować nieudane wakacje?

reklamacja nieudanych wakacji

Okres wakacyjny już dawno za nami, niektórzy jednak wybierają wyjazdy zagraniczne późną jesienią. Jak zareklamować nieudane wakacje i pociągnąć do odpowiedzialności nierzetelne biuro podróży?

Wyjeżdżając na wakacje warto zabrać ze sobą umowę, program wycieczki lub warunki uczestnictwa w imprezie. Ułatwi nam to ustalenie, czy biuro podróży wywiązało się ze swoich zobowiązań oraz spełniło wszystkie obietnice. Jeżeli w czasie podróży stwierdzimy, że umowa nie jest prawidłowo realizowana (np. otrzymaliśmy pokój o zaniżonym standardzie lub bez obiecanego widoku na morze), od razu interweniujemy u rezydenta. Większość tego typu niedociągnięć udaje się wyjaśnić i naprawić na bieżąco. Należy pamiętać o dokumentowaniu elementów, które nam przeszkadzają – np. fotografujemy zagrzybioną łazienkę, czy brzydki widok z okna, zatrzymujemy kopie rachunków za usługi, które zgodnie z umową miały być darmowe.

Kupiłaś nowy sprzęt, który zepsuł się po miesiącu? Jak składać reklamację i dochodzić swoich praw? Przeczytaj więcej o gwarancji i rękojmi.

Po powrocie z wycieczki składamy reklamację bezpośrednio do organizatora wycieczki. Musi to być dokonane na piśmie, w ciągu 30 dni od powrotu. Biuro podróży nie może w umowie zastrzec krótszego terminu do złożenia reklamacji. W jej treści bardzo szczegółowo opisujemy wszystkie dostrzeżone wady oraz dołączamy jak najwięcej zgromadzonych dowodów na ich potwierdzenie. Dobrze byłoby uzyskać także zeznania innych, niezadowolonych uczestników wyjazdu. W reklamacji określamy również kwotę odszkodowania, jaką chcemy uzyskać.

Czy masz ochotę spłacać cudzy kredyt? Zapewne nie. Jak się zabezpieczyć, gdy zgubimy dowód osobisty lub mamy podejrzenie, że nasze dane wpadły w niepowołane ręce?

Określenie kwoty odszkodowania może być dla niektórych kłopotliwe. W takim wypadku warto wykorzystać tzw. tabelę frankfurcką. Stosowana jest ona do określania, o jaką kwotę biuro podróży powinno obniżyć cenę. Tabelę taką znajdziemy w internecie. Dla przykładu – jeżeli hotel znajdował się w większej odległości od plaży niż nam obiecano, możemy żądać obniżenia ceny wyjazdu o 5-15%. Natomiast przy całkowitym pozbawieniu wyżywienia, biuro powinno zwrócić nam połowę kwoty, którą zapłaciliśmy za wycieczkę.

Na rozpatrzenie reklamacji biuro podróży ma 30 dni. Gdy nie ustosunkuje się do niej w terminie, możemy uznać, że nasze roszczenia zostały uznane za uzasadnione i że otrzymamy zwrot żądanej kwoty. Natomiast odrzucając reklamację biuro musi swą decyzję szczegółowo uzasadnić.

***

Patrycja Król, ukończyła studia prawnicze na UMK w Toruniu. Obecnie pracuje w kancelarii notarialnej.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!