
Sukces Pisany Szminką włączył się w ogólnopolską akcję „Więcej wiedzy – mniej strachu – uchodźcy w Polsce” pod patronatem Urzędu d.s Cudzoziemców.
Temat uchodźców od kilku tygodni nie schodzi z czołówek gazet i portali, budząc w czytelnikach potężne emocje. Choć o kryzysie, który dotyka coraz więcej krajów europejskich napisano tak wiele, wciąż brakuje rzetelnej wiedzy o skali problemu oraz metodach realnej pomocy uchodźcom. Dlatego Sukces Pisany Szminką, podobnie jak ponad 40 redakcji z całej Polski, włączył się w akcję pod patronatem Urzędu ds. Cudzoziemców – „Więcej wiedzy – mniej strachu – uchodźcy w Polsce”. Wspólnie chcemy, by rzetelna informacja na ten temat dotarła do milionów Polaków. Dlatego 18 września w wydaniach papierowych oraz na portalach opublikowany zostanie specjalny informator, w którym czytelnik znajdzie odpowiedzi na podstawowe i mniej oczywiste pytania.
Nasz wspólny „Informator” nie przekonuje do niczego, przedstawia tylko odpowiedzi, fakty, definicje, liczby, porady. Jego treść została skonsultowana z ekspertami Urzędu d.s. Cudzoziemców – tłumaczą organizatorzy akcji.
PRZECZYTAJ CAŁY INFORMATOR TUTAJ!
Materiały zostały przygotowane przez dziennikarzy Gazety Wyborczej. Logo akcji opracowała Magdalena Mamajek-Mich, dyrektor artystyczna tygodnika Newsweek Polska.
W akcji udział biorą m.in. Gazeta Wyborcza, Fakt, Dziennik Gazeta Prawna, Interia, Krytyka Polityczna, Nasze Miasto, Natemat.pl, Newsweek, Metrocafe.pl, Onet, Polityka.pl, Polsat, Polska Press Grupa, Portal polskieradio.pl, Radio dla Ciebie, Radio Eska, Rzeczpospolita, Super Express, Telewizja Polska, TOK FM, Trójka – PR3, Tygodnik Powszechny i Wirtualna Polska.